خبرگزاری کار ایران

موافقت مجلس با کلیات طرح یک فوریتی اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان/ بررسی جزئیات در کمیسیون اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۸۲۵

نمایندگان مجلس با کلیات طرح یک فوریتی اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح یک فوریتی اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با ۱۷۴ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در جلسه با کلیات آن موافقت کردند.

در ادامه لاریجانی با توجه به اخطارهای متعدد نمایندگان اشکالاتی را به جزئیات این طرح وارد دانست که در ادامه ارجاع آن به کمیسیون اجتماعی به رأی گذاشته شد و نمایندگان با ۱۷۱ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در جلسه با ارجاع جزئیات به کمیسیون برای رسیدگی بیشتر موافقت کردند.

زهرا ساعی با بیان اینکه این طرح یک فوریتی قرار است ماده ۷۱ مدیریت خدمات کشوری را مورد اصلاح قرار دهد، گفت: بند الف و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری شامل رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس و معاونان رئیس جمهور است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نسل سوم انقلاب با توجه به تخصص ها و قابلیت ها نتوانسته حضور موثری در سطوح مدیریتی میانی کشور داشته باشد، عنوان کرد: از این رو برای استفاده از این ظرفیت ها مجلس ورود پیدا کرد.

وی یکی از علل عدم به کارگیری نیروهای جوان را به کارگیری مجدد بازنشستگان در مدیریت های کلان و میانی دانست و افزود: برخی افراد به صورت مادام العمر در یک سری از پست ها حضور دارند که باعث شده چرخه مدیریتی تغییر نکند.

ساعی در ادامه با بیان اینکه نسل سوم انقلاب باید به زودی تصدی پست های مدیریتی کشور را عهده دار شود، ابراز داشت: چه بهتر که اکنون از بازنشستگان به عنوان مشاور و در کنار جوانان استفاده شود تا تجربیات آنان نیز به کار آید.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: زمان جنگ نیز جوانان توانستند آن را مدیریت کنند پس اکنون نیز جوانان می توانند بار دیگر کشور را مدیریت کنند که نیاز به اعتماد دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز