خبرگزاری کار ایران

بطحایی در صحن مجلس:

امیدواریم تا مهرماه نظام رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۸۶۰

وزیر آموزش و پروش در خصوص نظام رتبه بندی معلمان گفت: در صدد هستیم که این نظام تا مهر ماه اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید محمد بطحایی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال نمایندگان در خصوص معیشت معلمان و بهبود وضعیت آنان گفت: در مورد نظام رتبه‌بندی همان‌طور که می‌دانید از سال ۹۴ این نظام مرحله اولش آغاز شد و حدود ۷۴۰ هزار نفر تحت پوشش آن  قرار گرفتند که  ۳۴۰ هزار تومان به حقوق‌شان اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: همکارانم به من گوشزد و گله می‌کنند چرا پرداخت‌ها به آموزش و پروش رسانه‌ای می‌شود و مانند سایر دستگاه‌ها درون خانواده گفته نمی‌شود؟

وزیر آموزش و پروش ادامه داد: در برنامه ششم دولت ملکف شده است نظام رتبه‌بندی معلمان را طراحی و آماده کند و معلمان بر اساس شاخصه‌ها رتبه‌بندی شود که پیش‌نویس آن نوشته شد در دولت هم مطرح شد. منتها در کمیسیون اجتماعی ایرادهایی گرفته شد که آن ایرادات برطرف شد دوباره در دولت مطرح خواهیم کرد و درصدد هستیم تا مهر ماه این امر اتفاق افتد.

وی در خصوص معلمان حق‌التدریس گفت: وضعیت اندکی بهتر شده است و در سال ۹۶ توانسته‌ایم مطالبات را تا اسفند تسویه کنیم و دو ماه اردیبهشت و فرودین را پرداخت خواهیم کرد.

بطحایی درباره حق التدریس‌های آزاد نیز عنوان کرد: تا سال ۹۵ با تاخیر ۳ ماه و ۶ ماه می‌توانستیم مطالبات آنان پرداخت کنیم اما خوشبختانه در حال حاضر به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

وی در خصوص سند تحول گفت: تمام اهتمام من و همکارانم در آموزش و پروش این است که این سند اتفاق بیفتد.

بطحایی با بیان اینکه تا امروز نمی‌دانستیم  سند تحول تا چه حدی سند تحول انجام شده است، اظهار داشت: با این سامانه‌ای که راه‌اندازی شده است حال می‌توانیم به بررسی شرایط بپردازیم.

وی در خصوص اضافه کار معلمان گفت: در سال ۹۵ به دلیل کمبود اعتباری ۴ تا ۷ ماه توانستیم مطالبات را پرداخت کنیم اما در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ ماه پرداخت می‌کنیم.

وی در ادامه در خصوص سند تحول گفت: آن چیزی که برای ما اجرای تلکیف می‌کند اجرای برنامه و اهداف سند تحول است.

وزیر آموزش و پروش درباره تحصیلات فرهنگیان گفت: از شورای عالی ادارای خواسته‌ایم در این خصوص استثنایی برای آموزش و پروش قائل شوند که تا امروز این اتفاق نیفتاده است و امیدوار هستیم که رخ دهد.

وی ادامه داد: شما گفته اید در سال ۹۵ دوماه اضافه کار سوخت شد من که در این سال در وزارت آموزش و پروش نبوده‌ام که پرداخت کنم اما ان‌شاالله در ادامه مسیر به خوبی اقدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز