خبرگزاری کار ایران

خوشرو مطرح کرد:

استمرار جنایات رژیم صهیونیستی و آل‌سعود در فلسطین و یمن با حمایت به امریکا

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۰۶۱

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد یکم خرداد ماه در بحث عمومی شورای امنیت با موضوع حمایت از غیرنظامیان در مناقشات مسلحانه، شرکت و سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو با ابراز تاسف از اینکه غیرنظامیان درصد بالایی از قربانیان درگیری‌‌‌‌‌‌‌‌های مسلحانه را تشکیل می‌‌‌دهند و با استناد به گزارش دبیرکل گفت: در سال ۲۰۱۷ حداقل ۲۶ هزار غیرنظامی در درگیری‌‌‌‌های افغانستان، عراق، سومالی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو و یمن کشته شده‌اند که این تأسف‌‌‌بار است.

وی با محکومیت حمله به غیرنظامیان و حمله به نیروهای امدادرسان به غیرنظامیان در فلسطین، افغانستان، یمن، سوریه و میانمار اظهار داشت: دور جدید کشتار شهروندان فلسطینی در غزه به ویژه کودکان و زنان، در حقیقت ادامه همان شیوه جنایتکارانه‌‌‌‌ای است که رژیم صهیونیستی در هفت دهه گذشته علیه فلسطینیان بکار گرفته و استمرار این جنایت‌‌‌ها در شرایطی است که این رژیم توسط آمریکا از مصونیت کامل در شورای امنیت برخوردار است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل به تجاوز نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به یمن و کشتار هزاران غیرنظامی یمنی به ویژه کودکان و زنان اشاره و تصریح کرد: عربستان در این حملات علاوه بر کشتار مردم بیگناه، زیرساخت‌‌‌های این کشور از جمله بیمارستان‌ها، مدارس، مراکز تولید مواد غذایی را عامدانه هدف قرار می‌دهد. عربستان با محاصره کامل یمن، دسترسی بشردوستانه به مردم یمن را بلوکه کرده و وضعیت در یمن را به فاجعه‌‌بارترین وضعیت انسانی دهه‌های اخیر تبدیل کرده است.

خوشرو افزود: این تجاوزات و جنایت‌‌‌ها در انظار سازمان ملل و شورای امنیت اتفاق می‌‌‌افتد و بدتر اینکه این جنگ غیرانسانی از حمایت کامل نظامی، آموزشی و لجستیکی آمریکا برخوردار است.

وی اضافه کرد: رژیم اسرائیل و رژیم عربستان در شرایطی به حملات خود علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهند که به حمایت آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت پشت‌گرم هستند که برای آنها مصونیت فراهم می‌کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به آلام غیرنظامیان در مناقشات مسلحانه خاطرنشان کرد که هیچ کس در جنگ برنده نمی‌‌‌‌شود و جامعه بین‌‌‌المللی باید به خاطر جلوگیری از این آلام به مناقشات موجود پایان دهد و مانع بروز مناقشات جدیدی شود که قربانیان آن غیرنظامیان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز