خبرگزاری کار ایران

راکعی در گفت‌وگو با ایلنا:

عملکرد دولت روحانی به اصلاح‌طلبان آسیب نزده است/ زنان و جریان اصلاحات به هم مدیون هستند

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۲۳۵

نماینده مجلس ششم با بیان اینکه زنان و اصلاحات به هم مدیون هستند، گفت: زنان تقویت‌کننده حرکت اصللاح‌طلبانه هستند و اصلاحات هم نقش مهمی در شناساندن نقش و جایگاه زنان در جامعه داشته است.

فاطمه راکعی نماینده مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به سالروز دوم خرداد و انتخاب دولت اصلاحات درباره نقش اصلاحات در پیشبرد اهداف زنان با خبرنگار سیاسی ایلنا به گفت‌وگو نشست.

وی درباره وضعیت زنان در بیست و یکمین سالگرد حماسه دوم خرداد گفت: گسترش و تعمیق فعالیت زنان در ایران از دوم خرداد به بعد و از دوره ریاست جمهوری خاتمی که برای اولین بار یک خانم را به عنوان مشاور خود انتخاب کرد، شکل گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دوم خرداد تحولی جدی در حوزه فعالیت زنان و مسائل زنان شکل داد، گفت: در این دوره بود که کم کم «NGO»ها و احزاب زنان شکل گرفت؛ بیشترین تعداد شکل گیری «NGO»ها به دوره بعد از دوم خرداد برمی‌گردد. با نگاه خاتمی و جریان اصلاح‌طلبی که پیشرو درمورد همه مسائل اجتماعی از جمله حوزه زنان است، نقش زنان هم تعمیق پیدا کرد.

وی با بیان اینکه حضور زنان در اجتماع یک پدیده بین‌المللی است، گفت: اصلاح‌طلبان در کشور ما این جریان را بومی کرده‌اند و در چارچوب قوانین خودمان به ویژه قانون اساسی پیگیری می‌کنند. بنابراین فکر می‌کنم بسیار به هم مدیونیم؛ هم زنان به اصلاحات و دوم خرداد، و هم اصلاحات به زنان که بیشترین نقش را در پیروزی اصلاحات داشته و امروز هم سهم زیادی را در تعمیق باورهای اصلاح‌طلبانه دارند. 

راکعی با بیان اینکه زنان ایرانی امروز در هر سطحی از جهان که ظاهر می‌شوند می‌درخشند، گفت: در المپیادها زنان و دختران ما نقش برجسته‌‌ای دارند؛ در ورزش که دختران ما به صورت مضاعف مظلوم هستند، چون هم جوان هستند هم زن، این پیروزی‌ها را برای کشور به ارمغان می‌آورند. بنابراین این نقش متقابل است و زنان تقویت‌کننده حرکت اصللاح‌طلبانه هستند و اصلاحات هم نقش مهمی در شناساندن نقش و جایگاه زنان در جامعه داشته است.

نماینده مجلس ششم در خصوص عملکرد روحانی در پنج سال گذشته به ویژه در دولت دوازدهم گفت: از روحانی بیش از این انتظار می‌رفت اما من ریشه کم‌کاری را، وجود دولت سایه ایشان می‌دانم. دولت سایه‌ای که سالم نیست. دولت‌های سایه معمولا در همه کشورها وجود دارند و سعی می‌کنند ایرادها را ببینند و نقد کنند. تا اینجا خوب است، اما دولت در سایه ما، از چهره‌های رادیکالی هستند و اسلامی که ترویج می‌کنند به هیچ وجه قرائتی از اسلام که مد نظر امام و علمای ما بود نیست. اسلامی که بزرگانی همچون امام آن را ترویج کرده‌اند و ملت ما با آن انقلاب کرد، اسلام رحمانی است.

وی ادامه داد: کدام یک از کارهایی که در سال‌های بعد از رحلت امام توسط افراطیون کشور انجام شد، پیرو اسلام رحمانی بود؟ اینها هیچ احترامی برای وجود دیگران قائل نیستند. اصلاحات راه پر پیچ و خمی در پیش دارد.

راکعی با تاکید بر اینکه به خاطر دولت در سایه‌ای با این مشخصات، بسیاری از شعارهای روحانی محقق نشده است، گفت: شعارهایی از جمله رفع حصر و وعده‌هایی که به خانم‌ها برای کابینه داده بودند و به قول خودشان می‌خواستند و نشد. امیدواریم روزی برسد که افراد در ایران با اعتقادات گوناگون با اخلاق کار کنند و رقابت سالم سیاسی در کشور شکل بگیرد و با نقد هم برای بهتر شدن حرکت کنیم، نه اینکه با کند کردن جریان پیشرفت در کشور، چوب لای چرخ آن بگذاریم.

وی در خصوص اینکه آیا عملکرد دولت روحانی به مسیر اصلاحات ضربه زده است، گفت: با فشارهایی که  دولت در سایه و گروه‌های فشار موجود بر دولت و اصلاح‌طلبان وارد می‌کنند، کار روحانی سخت شده است. این عملکرد دولت روحانی نیست که سد راه اصلاح‌طلبان شده بلکه این اعمال گروه‌های فشار است که مانع حرکت جریان اصلاحات در کشور است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز