خبرگزاری کار ایران

بدون حضور امریکا صورت گرفت؛

آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۵۰۴

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا و بدون آمریکا دقایقی قبل در وین آغاز شد.

به گزارش ایلنا، از دقایقی پیش نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و ۱+۴ (آلمان،‌ انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا و بدون آمریکا در وین آغاز شد.

سیدعباس عراقچی به عنون ریاست هیات ایران و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده دارند. 

این نشست در سطح معاونان برگزار می‌شود. 

 

محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک برجام که امروز در وین در سطح معاونان وزیر امور خارجه برگزار می‌شود، گفت: دستورکار کمیسیون مشترک معمولا چند بند مهم و عادی دارد که یک بند مهم آن، مربوط به نامه‌ای است که من به خانم موگرینی درباره تخلفات امریکا در برجام و خروج‌شان از توافق هسته‌ای نوشته‌ام.

وی ادامه داد: براساس این نامه، کمیسیون مشترک برجام امروز برگزار شده و به بررسی این موارد می‌پردازد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه من فکر می‌کنم تمرکز اعضای کمیسیون مشترک بر این خواهد بود که چگونه می‌خواهند منافع ایران را در برجام تضمین کنند، اظهار داشت: امریکا از برجام خارج شده است. اینک اعضای دیگر کمیسیون مشترک باید بررسی کنند که آیا می‌توانند و چگونه، خروج امریکا از برجام را جبران کنند. این بحث مهمی است که جلسه امروز کمیسیون مشترک خواهد شد.

ظریف افزود: البته موضوعات دیگری نیز مانند همکاری‌های هسته‌ای، کانال خرید و... طبق معمول در این جلسه بررسی می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز