خبرگزاری کار ایران

عارف:

خاتمی هشت سال به منزلت ایرانی در دنیا افزود/ جایز نیست در تریبون‌ها در مقام اپوزیسیون ظاهر شویم/ باید قدر وزیر خارجه را بدانیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۵۶۷

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما امروز شاهد همسویی نسبی میان دولت، مجلس و مدیریت شهری هستیم. باید اصل پاسخگویی را مورد توجه قرار دهیم اما جایز نیست در تریبون‌ها در مقام اپوزیسیون ظاهر شویم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دومین کنگره حزب اعتماد ملی که عصر امروز در کانون توحید برگزار شد، گفت: برگزاری دومین کنگره یکی از احزاب موثر اصلاح‌طلب در ماه مبارک رمضان را تبریک می‌گویم.

رئیس دولت اصلاحات با نگاهش در سایر عرصه‌ها موجب پیشرفت کشور شد

وی با بیان اینکه امیدوارم حزب اعتماد ملی در رسیدن به اهداف خود موفق باشد، اظهار داشت: خرداد، ماه حماسه است، حماسه دوم خرداد سال ۷۶، حماسه سوم خرداد سال ۶۰ و حماسه ۱۵ خرداد را در سال ۴۲ پشت سر گذاشتیم. وجه مشترک این سه حماسه مردمی بودن آن است، هر سه رویداد در تاریخ معاصر ما جایگاه ویژه‌ای دارد.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه مردم در دوم خرداد ۷۶ با درک صحیح شرایط کشور به ویژه در عرصه بین‌الملل دست به انتخابی زدند که نامی به جز حماسه بر آن نمی‌توان گذاشت، تصریح کرد: انتخاب رییس‌جمهوری که نه تنها با نگاه سیاسی، هشت سال به منزلت ایرانی در دنیا افزود بلکه با نگاهش در سایر عرصه‌ها موجب پیشرفت کشور شد. اجرایی شدن برنامه‌ سوم توسعه، کشور را در روند رو به رشد با شاخص‌های ارزنده قرار داد.

کروبی به دنبال وحدت در جریان اصلاحات بود

عارف با بیان اینکه در دوم خرداد آموختیم اراده ملت بر تمام اراده‌ها پیروز می‌شود و رای مردم حرف آخر را می‌زند، خاطرنشان کرد: با رویکرد و تلاش اصلاح‌طلبان حماسه ۲۴ خرداد ۹۲، هفت اسفند ۹۴ و ۲۹ اردیبهشت ۹۶ را پشت سر گذاشتیم. امیدواریم با انسجام بیشتر گام‌های بعدی را اینگونه روبه‌روی خود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رمز پیروزی ایران، وحدت و انسجام درون جریان اصلاحات است، ابراز داشت: آقای کروبی به دنبال وحدت در جریان اصلاحات بود. امیدواریم همکاران‌شان در حزب اعتماد ملی در این زمینه و در جهت وحدت و انسجام گام بردارند. تشکر می‌کنم از افرادی که نگذاشتند بعد از وقایع ۸۸ چراغ این حزب خاموش شود.

تقویت اعتماد بین مردم و حاکمیت یک ضرورت انکارناپذیر است

رئیس فراکسیون امید با ابرازی امیدواری مبنی بر رفع محرومیت‌ها و محدودیت‌ها و رفع حصر بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران چگونه می‌توان اعتماد بین مردم و حاکمیت را تقویت کرد؟ با توجه به شرایط کشور، ارتقای اعتماد ملی ضرورت جدی دارد. اعتماد ملی در تمام مواقع و همه صحنه‌های مهم در این چهار دهه گذشته موجب پیروزی ما شده و همچنین موجب دستاوردهایی شده است. 

عارف افزود: با همراهی مردم می‌توانیم دشمنی‌ها و تحریم‌های ظالمانه را پشت سر بگذاریم. تقویت اعتماد بین مردم و حاکمیت یک ضرورت انکارناپذیر است.

وقتی مسئولیت‌پذیری داشته باشیم نمی‌توانیم پاسخگو نبایشم

وی با تاکید بر اینکه ما درخصوص تقویت اعتماد بین مردم و حاکمیت با آسیب‌هایی روبرو هستیم، یادآور شد: ما باید به دنبال بازسازی اعتماد بین مردم و حاکمیت باشیم و یکی از موضوعاتی که می‌تواند در این زمینه بسیار مهم باشد پاسخگویی تمام ارکان به مردم است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: وقتی مسئولیت‌پذیری داشته باشیم نمی‌توانیم پاسخگو نبایشم. یکی از راه‌های ارتقای اعتماد ملی، پاسخگویی است. همه جریانات سیاسی باید در این جهت گام بردارند.

جایز نیست در تریبون‌ها در مقام اپوزیسیون ظاهر شویم/ اهل گفت‌وگو هستیم

عارف با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید در ارتقای اعتماد ملی پیشگام باشند و پاسخگویی را مورد توجه قرار دهند، عنوان کرد: ما امروز شاهد همسویی نسبی میان دولت، مجلس و مدیریت شهری هستیم. باید اصل پاسخگویی را مورد توجه قرار دهیم اما جایز نیست در تریبون‌ها در مقام اپوزیسیون ظاهر شویم. 

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان برای برون‌رفت از چالش‌ها که با ناامیدی میان نسل جوان همراه است طرح نوعی ایجاد می‌کنند، گفت: اصلاح‌طلبان این ظرفیت را دارند که در چارچوب راه امام، ارزش‌ها و قانون اساسی برون‌رفت از وضعیت کنونی را دنبال کنند. ما اهل گفت‌وگو هستیم، ما با گفت‌وگو و دیپلماسی می‌توانیم در عرصه بین‌المللی پیروز شویم.

باید قدر وزیر خارجه را بدانیم 

رئیس شورای عالی سیاستگذاری با بیان اینکه شاهد بودیم اتحادیه اروپا عملا با ترامپ رودررو قرار گرفته و این یک پیروزی برای دیپلماسی ما است، اظهار داشت: یک پیروزی برای عزیزانی که زحمت کشیدند و برجام به وجود آمد. ما باید قدر این عزیزان به خصوص وزیر امور خارجه را بدانیم. ما باید با حمایت ملی نشان دهیم که انقلاب ما ظرفیت بالایی در گفت‌وگو دارد، ما به هیچ وجه از منافع ملی خودمان کوتاه نمی‌آییم.

عارف با بیان اینکه باید از برخوردهای تند و احساسی که تلقی برخورد با مردم یک کشور دیگر را ایجاد می‌کند بپرهیزیم، تصریح کرد: بعضا حرکتی کوچک در نهادی حاکمیتی توسط نفراتی محدود می‌تواند به دست دشمن بهانه دهد و ما را با چالش روبه‌رو کند. ما می‌توانیم در چارچوب عزت، مصلحت و حکمت از طریق دیپلماسی خواسته‌های خود را در جامعه بین‌المللی دنبال کنیم.

گفت‌وگوی ملی را با کمک احزاب اصلاح‌طلب در سطح جامعه توسعه دهیم

وی اضافه کرد: در طول چهار دهه انقلاب و در دفاع مقدس ما توانستیم با گفتمان به دستاوردهایی برسیم. در مجلس دهم در مسیر ارتقای اعتماد ملی و نگرانی‌های فراکسیون امید بحث گفت‌وگوی ملی را بیان کردیم. ما دستاوردهایی در این زمینه داشتیم ولی باید آن را جدی‌تر دنبال کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه باید با تقویت گفت‌وگوی ملی میان همه اقشار حاشیه امنیت ملی را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: رمز پیروزی ما همبستگی بوده، امروز هم درون حزب و جریان سیاسی اصلاحات باید اختلافات حتی کوچک را کنار بگذاریم و گفت‌وگوی ملی را با کمک احزاب اصلاح‌طلب در سطح جامعه توسعه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز