خبرگزاری کار ایران

هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل جلسه داد

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۹۲۶

هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز شنبه به ریاست محسن رضایی تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا، در جلسه امروز این هیات ، گزارش کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع ،  در خصوص ارزیابی راهبردی وضعیت اقتصادی مبتنی بر شاخص‌های حیاتی اقتصاد کشور در بازه زمانی ۵ ساله از سال ۹۰ تا ۹۵ ارائه گردید.

دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست با اشاره به تصویب اولویت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در هیأت عالی نظارت، از تمرکز این هیأت بر برخی عناوین مهم و حیاتی از جمله شفافیت و مبارزه با فساد خبر داد و افزود: در جلسه آتی هیأت نظارت، گزارش ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دولت از عملکرد قوه مجریه در زمینه اجرای سیاست‌‌های کلی اقتصاد مقاومتی ارائه خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه ویژه به مؤلفه‌های مهمی چون فرهنگ، صرفه‌جویی، انگیزه و چگونگی کنترل عوامل شکنندگی اقتصاد را در ارزیابی عملکرد‌های اقتصادی حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که نظارت برسیاست‌های کلی متفاوت از نظارت بر برنامه‌های پنج ساله است و در حقیقت برنامه‌ها بر مبنای انطباق با سیاست‌های کلی ، مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی هم همچنین نظارت هیأت عالی بر حسن اجرای سیاست‌های کلی را محدود به قوه مجریه ندانست و تصریح کرد: مخاطب سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری همه قوا و دستگاه‌ها و نهادها هستند، لذا نظارت بر عملکردها در قبال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم مختص دولت نیست و گزارش سایر قوا نیز اخذ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز