خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی در جمع خبرنگاران:

کمیسیون امنیت سه‌شنبه درباره لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم اعلام‌نظر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۴۲۹

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مقرر شد تا در جلسه آینده کمیسیون امنیت مجلس، در خصوص تایید یا عدم تایید لایحه اعلام نظر کند.

به گزارش ایلنا، سیدحسین نقوی‌حسینی در خصوص نشست امروز یکشنبه (۶ خرداد ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این کمیسیون به جهت اهمیت لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم روز شنبه (۵ خرداد ماه)، جلسه ویژه و فوق العاده‌ای را تشکیل داد و بحث‌های مفصلی را با میهمانان جلسه پیرامون مفاد لایحه انجام داد و امروز نیز مجددا این مباحث ادامه پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از دستگاه‌های مختلف، نمایندگانی در این جلسه حضور داشتند و آقای عراقچی نیز از طرف وزارت خارجه حاضر بود و مفصل پیرامون این موضوع صحبت شد.

وی افزود: استدلال موافقان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم این است که حق تحفظی که در لایحه پیش بینی شده و اعلامیه تفسیری که آورده شده، جلوی خسارت‌ها را گرفته و مسدود خواهد کرد.

نقوی حسینی ادامه داد: مخالفان الحاق ایران به این کنوانسیون نیز استدلال حقوقی و قانونی دارند که این حق تحفظ‌ها قابل اعمال نیست؛ زیرا این حق تحفظ‌ها قابل اعمال نیست و مخالف متن توافق است و به لحاظ حقوقی فاقد ارزش می‌باشد، همچنین اعلامیه تفسیری نیز ارزش حقوقی ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی استدلال‌های یکدیگر را شنیدند ولی کمیسیون به نتیجه‌ای نرسید، بنابراین مقرر شد تا در جلسه سه‌شنبه بحث‌ها صورت بگیرد و نتیجه نهایی اعلام شود و کمیسیون حتما در خصوص تایید یا عدم تایید لایحه اعلام نظر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز