خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت ارتحال امام:

مراسم ارتحال امام امسال ۴۰ دقیقه زودتر شروع می‌شود/ پیش‌بینی کاهش ورود جمعیت از شهرستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۴۴۴

دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت ارتحال امام گفت: به مناسبت ماه رمضان ما جمعیت شهرستانی کمتری را نسبت به سال‌های قبل داریم اما برای آن جمعیت‌هایی که پیش‌بینی شده باید برنامه‌ریزی کنیم.

 به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام عصر امروز با حضور اعضای این ستاد در حرم امام برگزار شد.

محمدعلی انصاری در این مراسم گفت: با توجه به اینکه نمایندگان نهادهای مختلف گزارش‌های خود را ارائه داده‌اند مقدمات این مراسم انجام شده است. با توجه به اینکه در ماه رمضان قرار داریم ممکن است قدرت اجرایی کم شود اما باید امسال موفق‌تر نسبت به سال‌های قبل عمل کنیم.

وی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم با نهادهای مربوطه گفت: امیدواریم امسال هم شاهد مراسمی معنوی باشیم و همه مسائل امنیتی انجام شده و بنده مشکلی را برای این مراسم نمی‌بینم.

دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت ارتحال امام گفت: به مناسبت ماه رمضان ما جمعیت شهرستانی کمتری را نسبت به سال‌های قبل داریم اما برای آن جمعیت‌هایی که پیش‌بینی شده باید برنامه‌ریزی کنیم. ما حتی نسبت به یک سهمیه هم حساس هستیم اگر مجموعه‌ای توان اعزام بیشتر دارد ما آماده همکاری با آن‌ها هستیم که هم قرارگاه و هم استانداری‌ها باید به این مهم توجه کنند.

وی تصریح کرد: ما امسال حدود چهل دقیقه مراسم را زودتر شروع می‌کنیم در نتیجه استقرار به موقع مهمانان در حرم مهم است. مردم روزه‌دار هستند و معطلی آنها به شادابی‌شان در مراسم لطمه می‌زند ما باید حین بازرسی‌ها ضمن دقت به زمان هم توجه داشته باشیم. پایان مراسم هم باید با نظم و آرامش و توجیه زائران باشد که باید به کجا بروند.

انصاری افزود: ما به همکاری سپاه حفاظت انصار و نیروی انتظامی نیاز داریم. دستگاه‌ها باید نیروهای تحت امر خود را در رابطه با برنامه توجیه کنند.

دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت ارتحال امام در دیدار با یادگار امام گفت: امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب ماست و بی شک همه پیروزی‌های ملت ایران در صحنه داخل و خارج مرهون شجاعت و مردم‌داری معمار انقلاب است. امام از دو جنبه بزرگ برخوردار بود که یکی خصوصیت‌های ذاتی و اکتسابی امام همانند شجاعت و اخلاص و فقاهت و دوراندیشی و جامعیت که تمام صفات انسانی بعد از معصومین است و جنبه بعدی استعانت جویی و استعانت مداری امام است. جنبه‌ای که اگر به بلوغ برسد و انسان این روحیه را در خود برجسته کند مشکلات او هموار می شود و این مشکلی است که بسیاری از سیاستمداران جامعه ما و بشریت به آن مبتلا هستند که وقتی جامه تشخصی را بر تن می‌کنند فکر می‌کنند به استعانت نیاز ندارند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن گفت: در مکتب اسلام گفته که انسان‌ها در هر سطحی نیازمند مدد و کمک هستند.

انصاری با اشاره به نماز و روزه و ماه مبارک رمضان گفت: ما محتاج کمک هستیم و به استعانت الهی دست دراز می‌کنیم و این بعد دوم بود که از انقلاب سپر پولادین ساخت که همه توطئه ها و خطوط باطل سر تسلیم فرود آورند همه از همین استعانت بود.

وی خاطرنشان کرد: امام اهل غیبت و تهمت و بیهودگی نبود و دربرابر ظلم تسلیم نمی‌شد و در میدان نماز هم ذاکر بود. این ویژگی امام بود که سرنوشت ما را تعیین کرد و امروز ما می‌توانیم بگوییم انقلاب چهل ساله شده است. این زیارت یادآور سلوک و شجاعت امام است و ما برای یادگاران امام آرزو می‌کنیم که مسیر امام را با قاطعیت ادامه دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز