خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی:

مراسم سالگرد امام باید از هرگونه ریخت و پاش مبرا باشد

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۴۴۸

یادگار امام تاکید کرد :مراسم سالگرد امام نباید هیچ تجملی در خود داشته باشد باید از هرگونه ریخت و پاش مبرا باشد هیچ احتیاجی به چاپ خیلی چیزها نیست. مراسم ساده و با شکوه باید برگزار شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در دیدار با ستاد مرکزی بزرگداشت امام گفت: مسئولان محترم در ستاد بزرگداشت امام گرد هم آمدیم تا زمینه‌ساز مراسم باشکوه دیگری باشیم.

وی تصریح کرد: معمول است که من تقاضای فاتحه می‌کنم اما آقای انصاری که در طول سال تصدی امور می‌کنند این درخواست را داشتند.

سید حسن خمینی تاکید کرد: ایام سالگرد بیشتر از هر زمان دیگری درباره شخصیت امام صحبت می‌کنیم. این مراسم صرفا بزرگداشت یک شخص یا یک رهبر نیس،ت البته ادای دین هست. اما اینکه همه دستگاه‌ها با همت تلاش می‌کنند این مراسم برگزار شود و مردم با زبان روزه در محل تجمع می‌کنند البته ادای دین و بلند داشتن نام او است اما علت آن نیاز جامعه ما به امام است.

 یادگار امام تصریح کرد: جامعه ما بیشتر از هر زمان دیگری به شخصیت و پرچم و هویت او احتیاج دارد. امروز وضعیت بغرنجی بر جهان حاکم است هم در منطقه خودمان ارتجاع سلفی که نتیجه عملکردش به خوشحالی دشمنان می‌انجامد و هم اینکه به لطف خدا و به همت فرزندان امت اسلامی از شر داعش خلاص شدیم اما به نوع دیگری گرفتاری صاحبان زر و تزویر برایمان پدید آمده که فضای منطقه را بغرنج‌تر کرده است. در کشور آمریکا هم یک جریان نامعقول به حقایق بشری بر سر کار آمده که بزرگترین هدف خود را تغییر نطام سیاسی و ضربه به مردم قرار داده است.

وی با اشاره به نقاط ضعف و قوت در کشور گفت: شک نداشته باشید و دشمنان ما هم شک ندارند نام و یاد امام همواره ماندگار است. جمهوری اسلامی مستحکم است و آن روزی لطمه به جامعه وارد می‌شود که امام کمرنگ شود. امام مظهر عزت ما است. روزی که انقلاب می‌شود آن عزت فروخفته‌ای که از زمان قاجار در چشم مردم از بین رفته بود آن عزت به جامعه برگشت و ایستادگی شکل گرفت. امام مظهر مقاومت است.

سید حسن خمینی یادآور شد: دنیا داری است که ضعیف را زیر پای خود له می‌کند عقب‌نشینی و وادادگی و ذلت گریزی از مکتب امام دور است این به معنای تحور نیست امام شجاع بود و امام مردم را شجاع می‌خواهد و این یعنی ما منافع ملی خود را می‌سنجیم و اگر وقتش شد حاضریم پا روی منافع خود بگذاریم و هر هزینه‌ای بدهیم یعنی جان و مال من مطرح نیست.

 وی با بیان اینکه امام مظهر توانمندی و وحدتی است که عامل همه اینهاست، گفت: ما با انسجام می‌توانیم بایستیم. خداوند اگر بخواهد عذابی بر قومی بفرستد آنها را تکه‌پاره می‌کند خدا می تواند از زیر و از بالا عذاب برساند. امام مظهر کمک به فقرا و مظهر فقرزدایی است. شاید یکی از بیشترین فرموده‌های امام به مسئولان این باشد که محرومین در جامعه له نشوند که این‌ها پایه‌گذاران انقلاب هستند.

یادگار امام تاکید کرد: در اسلام فقر عزیز نیست فقیر عزیز است. جامعه هیچگاه یکسان نخواهد بود ولی جهت نگاه باید به سمت فقر ستیزی و اکرام محرومین باشد. اگر ما مراسم امام را می‌گیریم این مراسم برای مردم ایران است چون ما و نسل‌های بعد به آن محتاجیم چون از امام می‌آموزیم و امام نماد این است که مردم زیر بار ذلت نمی‌روند و مردم ایران یکی هستند و همراه هم هستند و مردم ایران دیندار و مومن هستند و به دنبال از بین بردن مشکلات هستند و این پیامی است که از امام می‌گیریم.

 وی گفت: مراسم سالگرد امام نباید هیچ تجملی در خود داشته باشد باید از هرگونه ریخت و پاش مبرا باشد هیچ احتیاجی به چاپ خیلی چیزها نیست. مراسم ساده و با شکوه باید برگزار شود و هرچه کمتر به ابعاد مادی بپردازیم و هرچه بیشتر به معنویت مراسم توجه کنیم.

  سیدحسن خمینی با اشاره به تقارن این ایام با لیالی قدر گفت: دعا می‌کنیم رهبری معظم انقلاب که امروز پرچم امام را بر دوش دارند بر توفیقاتشان بیافزاید و سایه او را بر سر ما نگاه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز