خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان مازندران:

محکومین مالی نباید در زندان باشند

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۵۳۳

حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد جشن گلریزان با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در مازندران برگزار می شود

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام تقوی فرد با اشاره به آیه شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ...بیان داشت: ماه رمضان همان ماهی است که در آن، قرآن نازل شد،  کتابى‌ که مردم را راهبر، و متضمّن‌ دلایل آشکار هدایت و میزان‌ تشخیص حق از باطل وهمچنین هدایت مردم است.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه کمک به همنوع در آیات و روایات قرانی به کرات آمده است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر نسبت به آزادی بخش اعظمی از زندانیان جرائم غیرعمد استان گام برداریم.

حجت الاسلام محمد علی تقوی‌فرد با اشاره به اینکه اقدام خیرخواهانه مردم مازندران سبب آزادی جمع کثیری از زندانیان غیرعمد شده است، افزود: مجازات جایگزین حبس باید از سوی قضات جدی گرفته شود تا بی‌جهت و به دلیل مبلغی اندک، فرد با آبرو وارد زندان نشود و حبس‌زدایی در این بخش اجرایی شود.

در ادامه رئیس کل دادگستری مازندران با طرح این پرسش که چرا محکومان مالی باید زندان باشند، گفت: معتقدم محکومین مالی نباید در زندان باشند و باید درباره محکومین مالی با دقت و هوشمندانه بررسی شود تا چنانچه مالی منقول و غیر منقول دارند، مال آنها گرفته و به محکوم له (طلبکار) پرداخت شود و اگر ندارد زندان نمی تواند محکومیت خوبی برای آنها باشد و باید آزاد شود.

وی با بیان اینکه همه ما در دستگاه قضا نسبت به احکام صادره مسئول هستیم خطاب به قضات تاکید کرد: بیش از ۶۰۰ زندانی مالی و جرائم غیرعمد در زندان‌های مازندران محبوس هستند که می‌توان با تدبیر بیشتر نسبت به آزادی بخش کثیری از آنان از طریق رای قضات به صورت قانونی و مهربانانه اقدام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز