خبرگزاری کار ایران

رهامی در قم:

به قواعد جهانی شدن توجه نکنیم فاصله‌مان با دنیا بیشتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۱۱۷

یک فعال سیاسی، با تأکید بر این که اگر به الزامات و قواعد جهانی شدن توجه نکنیم، فاصله مان با دنیا بیشتر می شود، گفت: جهان امروز نه فقط به صورت یک دهکده بلکه به صورت یک خانواده درآمده است.

به گزارش ایلنا از قم، حجت الاسلام محسن رهامی دوشنبه شب در سومین کنگره استانی حزب اراده ملت ایران در قم که با حضور آیت الله موسوی تبریزی، جمعی از مسئولان استانی، برخی فعالان سیاسی و همچنین اعضای این حزب در سالن اجتماعات خانه معلم قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر کشوری در برابر جهانی شدن مقاومت کند و درک صحیحی از آن نداشته باشند، باید همه منابع و انرژی خود برای مقابله با موج‌های آن هزینه کند. 

وی با بیان اینکه با گذشت زمان، سرنوشت انسان‌ها بیش از پیش به یکدیگر گره خورده است، اظهار داشت: امروزه در جریان تحولات اجتماعی در حوزه‌های گوناگون در غرب یا شرق جهان، هیچ کشوری در حاشیه امن قرار نداشته و به صورت تدریجی همه ملت‌ها و کشورها متأثر از تحولات جهانی می‌شوند. 

رئیس بنیاد بین المللی صلح، سرعت سیر انتقال اطلاعات و تأثیرگذاری تحولات را در دنیای کنونی را نزدیک به سرعت نور دانست و گفت: در جریان جهانی شدن، جهان نه فقط به صورت یک دهکده بلکه به صورت یک خانواده درآمده است که تحولات گوناگون به سرعت از سوی همگان فهم و درک و از آن متأثر می‌شوند. 

رهامی همچنین خاطرنشان کرد: اگر کشوری در دهکده جهانی محصولات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود را به گونه‌ای عرضه کند که مزیت نسبی نسبت به سایر محصولات دیگر کشورها داشته باشد، آن محصول جهانی می‌شود و این ظرفیت و فرصت بسیار ارزشمندی است که باید از آن بهره‌مند شویم. 

رئیس بنیاد بین‌المللی صلح گفت: درجریان جهانی شدن، اگر کشوری بتواند قواعد و الزامات جهانی شدن را بشناسد و همگام با آن حرکت کند در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پیشرفت خواهد کرد.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اگر به قواعد و الزامات جهانی شدن توجه نکنیم، فاصله ما با دنیا بیشتر و بیشتر می‌شود، تصریح کرد: امروز کشورهای پیشرفته به دنبال آن هستند که کالای فرهنگی خود را به گونه‌ای تولید کنند، که در تمامی جهان قابل عرضه باشد تا بتوانند از این طریق به فکر و اندیشه دیگران تسلط داشته باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز