خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان:

برجام نماد دیپلماسی کارآمد برای حفظ کشور بود

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۷۴۶

استاندار سمنان تاکید کرد: برجام نماد یک دیپلماسی کارآمد برای حفظ استقلال کشور است.

به گزارش ایلنا، سید شهاب‌‌‌الدین چاوشی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سال جاری گفت: ما توانستیم با دفع افسد به فاسد، توهمی که در غربی‌‌‌ها، نسبت به ایران به وجود آورده بودند را بشکنیم و افکارعمومی در جهان از این توهم خارج شد.

وی ادامه داد: تحقق شعار سال یکی از موارد مهمی است که باید در شورای آموزش و پرورش مورد بحث قرار گیرد و در شرایط فعلی و پس از خروج امریکا از برجام باید بیشتر توجه کنیم.

عالی‌‌‌‌ترین مقام اجرایی استان افزود: ملتی که می‌‌‌خواهد استقلال خود را حفظ کند، باید در مقابل فشارها مقاوم باشد و یکی از ابعاد این مقاومت، این است که  نیازهای اساسی را خودمان فراهم کنیم.

چاوشی ادامه داد: تحقق شعار سال باید به فرهنگ عمومی در دانش‌‌‌آموزان تبدیل شود و در این راستا آموزش و پرورش باید هنرش را به اثبات برساند و این کار از مقاطع ابتدایی آغاز شود و باید در دانش‌‌‌آموزان این باور را ایجاد کنیم که خرید کالای ایرانی یک فریضه است.

 وی افزود: برجام برای کشور، دستاورهای ارزشمندی داشت در زمان دورتری آثار آن روشن خواهد شد، اگرچه آمریکایی‌‌‌ها در خروج از برجام، بدعهدی خود را اثبات کردند و ما نیز از ابتدا هم دل به حضور امریکایی‌‌‌ها نبسته بودیم.

استاندار سمنان اضافه کرد: برجام نماد یک دیپلماسی کارآمد برای حفظ استقلال کشور است و ما توانستیم با دفع افسد به فاسد، توهمی که در غربی‌‌ها نسبت به ایران به وجود آورده بودند را بشکنیم.

چاوشی ادامه داد: تنها کشوری در تاریخ جهان که توانست بدون جنگ یا سرنگونی از قطعنامه‌‌های فصل هفت سازمان ملل عبور کند، ایران بود که در سایه رهنمودهای حکیمانه رهبری، تدبیر دولت و مردان کار آزموده دیپلماسی به دست آمد.

وی افزود: هرچند که دولتمردان با بی‌مهری برخی افراد بی‌‌‌اطلاع و ناآگاه مواجه شدند اما امروز بسیاری از توفیقات کشور در صنایع نظامی، تسلیحاتی و موشکی به اثرات برجام مربوط است.

نماینده دولت در استان سمنان اضافه کرد: در چند روز گذشته شاهد آن بودیم رئیس‌‌‌‌‌جمهور آمریکا به ضعف مذاکره‌‌‌کنندگان خود و توانمندی مردان دیپلماسی ایران گواهی داد اما در مقابل گواهی و شهادت دشمن هم باز می‌‌‌بینیم عده‌‌‌ای در داخل دست به تخطئه موضوع می‌‌‌زنند.

چاوشی ادامه داد: شاید در مقطع کنونی به علت سوءاستفاده دشمنان نتوان همه داده‌‌‌ها را در سطح عموم مطرح کرد ولی در آینده تاریخ نشان می‌‌‌دهد و قضاوت خواهد کرد که این دولت چه دستاوردهای بزرگی داشته است و اگر مردم از همه زوایای این موضوع آگاه شوند، تندیس این عزیزان را خواهند ساخت.

وی افزود: باید آگاه باشیم و بدانیم که دشمن دل به تشدید اختلافات داخلی بسته است و راه نابودی این کشور را دو دستگی و ایجاد اختلافات می‌‌‌داند لذا با هوشیاری کامل نباید در پازل دشمن قرار بگیریم.

استاندار سمنان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب هم در سخنانشان ایجاد دوقطبی برجام و ضد برجام را نهی کرد‌ه‌‌اند و بر وحدت تاکید داشتند.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم دولت در شرایطی روی کارآمد و اداره امور را به دست گرفت که در شرایط سخت تحریم قرار داشتیم و نفتکش‌‌‌های ایرانی در اقیانوس‌‌‌ها سرگردان بودند و مجبور می‌‌‌‌شدند در بازار سیاه نفت را به ارزانترین قیمت و در قبال دریافت کالاهای بی‌‌‌کیفیت مبادله کنند اما تدبیر این دولت بود که عزت را به کشور برگرداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز