خبرگزاری کار ایران

ادعای آژانس اطلاعاتی آلمان درباره فعالیت‌های ایران

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۸۷۴

یک آژانس اطلاعاتی آلمان مدعی شده که ایران فعالیت‌های جاسوسی علیه دفاتر دولتی در برلین هم داشته و سعی کرده علیه مخالفان ایران در آلمان اطلاعاتی کسب کند

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس‌نیوز، در گزارش منتشر شده از سوی یک آژانس اطلاعاتی آلمان این ادعا مطرح شده که ایران اقداماتش را برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی متوقف نکرده است.

فاکس‌نیوز روز شنبه به نقل از آژانس اطلاعات دولتی بادن- وورتمبرگ آلمان که سازمانی معادل اف بی آی در آمریکاست مدعی شد: « ایران اقداماتش را برای رسیدن به اقلام و نحوه استفاده از آنها برای توسعه سلاح‌های کشتار جمعی و بهینه‌سازی سیستم‌های حمل موشک‌های مربوطه ادامه داده است؛ همان کاری که پاکستان و سوریه نیز انجام داده‌اند.»

در این گزارش این ادعا مطرح شده که اقدامات ایران در جنوب آلمان متمرکز بوده است. این منطقه جایی است که تکنولوژی‌های تخصصی و شرکت‌های مهندسی قرار دارند.

گزارش آژانس اطلاعاتی آلمان نشان می‌دهد فعالیت‌های تهران بر تلاش برای دستیابی به نرم‌افزارهای آلمانی، خلا مصنوعی و تکنولوژی‌های کنترل مهندسی، دستگاه‌های اندازه‌گیری و تجهیزات پیشرفته تکنولوژیکی برای برنامه‌های موشکی متمرکز بوده است.

سازمان اطلاعاتی آلمان مدعی شد: «ایران فعالیت‌های جاسوسی علیه دفاتر دولتی در برلین هم داشته و سعی کرده علیه مخالفان ایران در آلمان اطلاعاتی کسب کند.»

در این گزارش که روز ۲۴ می منتشر شده این ادعا مطرح شده که روابط وخیم کنونی با آمریکا و همچنین دولت‌های غربی در مورد برنامه اتمی ایران منجر به افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی ایران شده است.

تایمز آو اسرائیل با تکرار برخی اظهارات تایید نشده مدعی شد: «در ماه فوریه گزارش‌هایی درباره خرید برخی اقلام از سوی یک تاجر ایرانی از یک کمپانی آلمانی به نام کرمپل گروپ منتشر شده بود که بعدا مشخص شد راکت‌هایی بوده که در حملات سوریه مورد استفاده قرار گرفته است؛ اما برلین دستور توقف تجارت بین کرمپل و ایران را صادر نکرده است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز