خبرگزاری کار ایران

/تکرار/ نمازی در گفت‌وگو با ایلنا:

رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با رهبری و روسای قوا درباره رفتار نیروهای تندرو تدبیری بیندیشد/ قوه قضاییه باید با تندروی‌ها برخورد کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۲۶۴

یک عضو حزب کارگزاران تاکید کرد: رئیس‌جمهور باید با مقام معظم رهبری و روسای قوای دیگر درباره رفتار نیروهای تندرو به گفت‌وگو بنشیند تا مشکلات برطرف شود.

علی محمد نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره اینکه با توجه به شرایط کشور و خروج آمریکا از برجام چقدر ضرورت دارد جریان‌های سیاسی این مطلب را دستاویز تخریب دولت نکنند و در کنار آن قرار بگیرند، گفت: روابط در کشورمان به گونه‌ای محاسبه می‌شود که باید در آن تجدیدنظر کنیم. ما باید روابط و مناسبات را به گونه‌ای تنظیم کنیم که هر فرد با وظایف و تکالیف خود آشنا باشد.

وی ادامه داد: افراد باید تفکیک قوا و شرح وظایف خود را رعایت و در حد و حدودی که برای آن مقرر شده حرکت کنند. مشاهده می‌کنیم در کشور ما از سوی افرادی به وجود می‌آید که خودشان را منتسب به حاکمیت می‌دانند رفتاریسر می‌زند که خلافاین مساله را اثبات می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: بعضی‌ها هر چیزی را نمی‌پسندند حرام می‌دانند و هر چیزی را که می‌پسندند پاک و طاهر نشان می‌دهند، باید این گونه کارها خاتمه پیدا کند.

وی با بیان اینکه چهل سال از عمر نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد و قانون باید در جامعه حاکم باشد، عنوان کرد: باید مقررات در جامعه حاکم شود، ما باید از طریق اعمال قانون و مسیرهای قانونی‌ برنامه‌های خودمان را پیگیری می‌کنیم. بله، ما انتقادات و نقدهایی به دولت داریم اما برای بیان آن‌ها باید راه درست را انتخاب کنیم.

نائب رئیس نمایندگان مجمع ادوار ادامه داد:‌ ما برای چه نماینده انتخاب می‌کنیم و به مجلس می‌فرستیم؟ برای اینکه اگر نقد و انتقاداتی به دولت داریم از طریق آنها پیگیری کنیم.

این عضو حزب کارگزاران با اشاره به هتک حرمت رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مشاهده کردیم در روز قدس که روز همبستگی همه مسلمانان است چند نفر در آن گرما به آقای دکتر صالحی متعرض شدند و بی‌ادبی کردند این باعث تاسف است ما کی می‌خواهیم درست تصمیم بگیریم مگر فقط ما در این دنیا زندگی می‌کنیم؟ کشورهایی ۱۰۰ الی ۱۵۰ سال پیش با دموکراسی زندگی خود را آغاز کرده‌اند، ما باید یاد بگیریم اعتراضات را از راه‌های درست بیان کنیم.

نمازی تاکید کرد: در راهپیمایی روز قدس باید به یک جبهه واحد علیه اسرائیل برسیم نباید در هر مراسم ملی به مسئولین کشور توهین کنیم. آن هم در شرایطی که بحران‌هایی برای کشور وجود دارد و ما حساس‌ترین روزها را پشت سر می‌گذاریم.

وی ادامه داد: در این شرایط می‌طلبد رئیس‌جمهور در دیدار با مقام معظم رهبری و رئیس دو قوه دیگر تکلیف را روشن کند. نباید اجازه دهیم حرکت‌ نیروهای خودسر به کشور آسیب بزند. کشور ما آسیب‌های فراوانی از این افراد خورده است. اینکه ما دولت را تضعیف کنیم و در تنگنا قرار دهیم سودی برای ما ندارد و باعث می‌شود دولت به جای تمرکز روی معضلات و مشکلات به مسائلی فکر می‌کند که ارجحیت ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در خصوص پیگیری معترضان و نیروهای تندرو که وجود دارند دولت دستش بسته است اما قوه قضاییه باید با این بی‌نظمی‌ها برخورد کند و مراجع اطلاعاتی امنیتی این حرکت‌ها را شناسایی کنند.

نمازی افزود: مگر می‌شود افرادی در راهپیمایی روز قدس آن هم در سالی که حساس‌ترین سال برای فلسطینی‌هاست این گونه سازمان یافته به نماد هسته‌ای کشور توهین و جسارت کنند؟ وزارت اطلاعات باید با این گونه مسائل برخورد کند. باید این حرکت‌ها کنترل و کاهش پیدا کند.

وی تاکید کرد: زمانی که کشور با کمبود بودجه مواجه است، تحریم‌ها وجود دارد و روز به روز هم بر نارضایتی مردم افزوده می‌شود این حرکت‌ها چه معنی می‌دهد؟ بازهم تاکید می‌کنم رئیس جمهور با مقام معظم رهبری و روسای قوای دیگر باید در این باره به گفت‌وگو بنشیند تا مشکلات برطرف شود.

نمازی در پاسخ به این سوال که عده‌ای بیان می‌کنند ناامیدی  مردم از دولت باعث می‌شود آنان از کل نظام ناامید شوند آیا این برای کشور خطرناک است یا خیر، گفت: بلی، این گونه رفتارها برای کشور خطرناک است این مطلب را از بعد حاکمیتی نگاه می‌کنم بعد از رهبری قوه مجریه بیشترین نقش را دارد وقتی این گونه خارج از اصول و قواعد به قوه مجریه معترض می‌شویم بیشتر از همه ضررش به نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. دولت به جای اینکه حواسش به کار و تلاش باشد مجبور است به بعضی از رفتارها عکس العمل نشان دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز