خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به سلیمی خبر داد:

تصمیم هیات رئیسه برای بررسی سوالات نمایندگان در دستور هفتگی مجلس

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۵۴۰

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به تعداد سوالات نمایندگان، هیات رییسه تصمیم گرفته است که در هفته چهار یا پنج سوال را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علیرضا سلیمی در جریان صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری نسبت به گزارش نظارتی معاون نظارت و تعداد سوال‌های در نوبت مانده نمایندگان گفت: دو هزار و ۴۳۶ تذکر کتبی در یک سال گذشته توسط نمایندگان مطرح شده که نتیجه آنها مشخص نیست. علاوه‌بر این، ۸۳۴ سوال هم مطرح شده که تنها ۳۹ عدد از این سوالات در صحن علنی مجلس مطرح شدند و تعداد کمی هم مورد تحقیق و تفحص در دستورکار قرار گرفته که تنها یک مورد به قوه قضائیه ارجاع شده است.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان به این شکل به وظایفشان عمل کنند نمی‌توانند به وظایفشان آنطور که نیاز است و لازمه جامعه است، عمل کنند. ما درخواست داریم مجلس در بحث نظارت فعال‌تر باشد و در موضوع برجام هم هنوز گزارش وزارت امور خارجه به نمایندگان داده نشده است. 

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: رئیس‌‌‌‌جمهور آمریکا در ۱۸ اردیبهشت ماه از برجام خارج شد اما امروز ۲۲ خرداد ماه است یعنی چهار هفته از این موضوع گذشته است اما در مورد آن تعیین و تکلیف صورت نگرفته است.

علی لاریجانی در واکنش به تذکر علیرضا سلیمی اظهار داشت: این موضوع در هیات رئیسه مطرح شد و قرار شد چهار یا پنج سوال در دستورکار مجلس قرار بگیرد. اما لوایح مهم از دولت مثل لایحه مالیات بر ارزش افزوده یا قاچاق کالا و ارز که در اولویت قرار دارند در دستورکار هستند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم سوالات و این موضوعات با سرعت بیشتری بررسی شود باید تعداد جلسات را بیشتر کنیم ولی فعلا قرار است که چهار یا پنج سوال در دستور هفتگی مجلس قرار داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز