خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

تصویب یک فوریت تفکیک وظایف تاکسیرانی وابسته به شهرداری‌ها و شرکت‌های تعاونی

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۵۹۸

نمایندگان مجلس با یک فوریت تفکیک وظایف تاکسیرانی وابسته به شهرداری‌ها و شرکت‌های تعاونی تاکسیرانی در سطح کشور موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی  با یک فوریت طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون راجع به تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی شهر تهران زیر نظر شهرداری تهران با ۱۱۲ رأی موافق، ۳۸ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

مهرداد بائوج لاهوتی به عنوان یکی از طراحان این طرح با بیان اینکه شهرداری ها نمی رسند که تمامی کارها را با یکدیگر انجام دهند، گفت: آیا شهرداری ها باید قطعات یدکی اتحادیه های تاکسیرانی را تامین کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرداری ها باید وظایف مربوط به سیاست گذاری و نظارت بر تاکسیرانی ها را انجام دهند و وظیفه همانند توزیع قطعات یدکی به اتحادیه ها سپرده شود.

براساس مقدمه طرح با سیاست کلی سند چشم انداز تعاونی ها باید حداقل ۲۵ درصد اشتغال کشور را برعهده داشته باشند و با توجه به تاکید قانون برنامه پنجم در ماده ۱۲۴ جهت رسیدن به اهداف سند بالادستی تکالیفی را مشخص نمودند. همچنین قانون برنامه ششم و سیاست های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی با عنایت به اینکه تداخل وظایف سازمان تاکسیرانی شهرداری ها و شرکت های تعاونی تاکسیرانی کشور منجر به تضییع حقوق تعاونی تاکسیرانی شده است که در صورت ادامه وضع کنونی و عدم چاره جویی قانونی موجب تعطیلی فعالیت تعاونی های تاکسیرانی خواهد شد لذا به منظور رفع بحران ناشی از اختلافات و تنش های روز افزون بین سازمان تاکسیرانی وابسته به شهرداری ها و شرکت های تعاونی تاکسیرانی در سطح کشور از طریق تفکیک و وظایف و اختیارات قانونی این طرح تهیه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز