خبرگزاری کار ایران

میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت می‌خواهد با خویشتن داری هیجانات افراد را کنترل کند/ FATF به دلیل کوتاهی دولت تاکنون به نتیجه نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۷۱۱

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اگر برجام به نتیجه رسید، با جمع‌بندی بود که به نتیجه رسید، اگر FATF به این شکل حاشیه‌ساز شد و به نتیجه نرسید، فکر می‌کنم به خاطر کوتاهی دولت بود و درحال حاضر حداقل کاری که می‌تواند انجام بدهد این است که با مردم حرف بزند.

قاسم میرزایی نکو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص بازخورد طومارنویسی‌ها و رفتار اخیر نمایندگان در مجلس در مورد لایحه FATF و البته رسانه‌ای شدن آن به شکل گسترده که نارضایتی شدید مردم را فضای مجازی در پی داشت و برخی آن را نوعی بی‌حرمتی به مجلس و مردم می‌دانستند و از نشر آن در رسانه‌های خارجی هم ناراضی بودند، اظهار داشت: من فکر می‌کنم دولت در اظهار نظر و اظهار مواضع کوتاهی می‌کند و شاید فکر می‌کند با خویشتن‌داری بتواند تشنج و هیجانات برخی افراد و جریان‌ها را کنترل کند، درصورتیکه من فکر می‌کنم دولت باید پاسخگو باشد و از حقوقی که فکر می‌کند درست است دفاع کند.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: دولت باید از نظرات خود رسما با استدلال دفاع کند، تا به حال هم تمامی حرف‌ها با جمع‌بندی به نتیجه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر برجام به نتیجه رسید، با جمع‌بندی بود که به نتیجه رسید، اگر FATF به این شکل حاشیه‌ساز شد و به نتیجه نرسید، فکر می‌کنم به خاطر کوتاهی دولت بود و درحال حاضر حداقل کاری که می‌تواند انجام بدهد این است که با مردم حرف بزند.

نماینده مردم دماوند تاکید کرد: دولت مردم را مخاطب قرار نداده و نمی‌دهد.

میرزایی‌نیکو با نقد بر آئین‌نامه داخلی مجلس مبنی براینکه قانونی بر پایه منع افراد برای اقداماتی نظیر طومارنویسی یا جوسازی‌های اخیر وجود ندارد، گفت: آئین‌نامه این موضوع را مسکوت گذاشته که این گونه اقدامات در صحن مجاز است یا خیر، آئین‌نامه هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرده است بنابراین نماینده می‌گوید دلم می‌خواهد بنر به دست بگیرم و در صحن بالا ببرم. 

وی ادامه داد: از این گپ آئین‌نامه دوستان استفاده غیر معقول می‌کنند.

میرزایی‌نیکو در ادامه با بیان اینکه اینگونه اقدامات مختص به دانشجویان دوران گذشته است که جلوی دانشگاه طومارنویسی می‌کردند، تصریح کرد: دانشجویان هم درحال حاضر با استدلال و میزگرد کار خود را پیش می‌برند و از این شعارها نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: به جای پیامک‌بازی، طوماربازی، یا اینکه لاریجانی را به مدرسین ببرید، مخالفین و موافقین را در مرکز پژوهش‌ها جمع کنید و در خصوص موضوعات به بحث و گفت‌و‌گو بپردازید. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: مجمع معروف مبارزه با تامین مالی تروریسم بهتر از همه می‌داند اوضاع بانک‌های ما به چه صورت است، وقتی رشد اقتصادی را به بانک جهانی گره می‌زنیم و می‌گوییم می‌خواهیم در بانک جهانی حضور داشته باشیم، مطمئنا آنها بیشتر از همه اطلاعات دارند پس نباید با این لوایح و این موضوعات به این شکل برخورد کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با اشاره به طوماری که به امضای مردم در روز قدس رسیده بود و علیه لایحه FATF در مجلس ارائه شد، گفت: نظر مردم محترم است اما باید در قالب استاندارد آن پرسیده شود، اگر قرار است نظر مردم را بپرسیم باید همه‌پرسی که رئیس‌جمهور جای آن را می‌داند اجرا کنیم، رئیس‌جمهور در موضوعات مهم می‌تواند درخواست بدهد، نمایندگان رای بدهند و آن موضوع را به همه‌پرسی بگذاریم.

وی در پایان گفت: ممکن است همه مردم بخواهند ما با کل دنیا قطع رابطه کنیم و تمام بانک‌های جهانی را تحریم کنیم، یا برعکس مردم بخواهند بگویند می‌خواهند با همه کشورهای همسایه و خاورمیانه ارتباط داشته باشند، اگر قرار بر همه‌پرسی است آن را در نماز جمعه یا تظاهرات به صورت طومار در نمی‌آورند، یک روز را اعلام می‌کنند و آن را به رای همه می ‌گذارند و از مردم می‌پرسند ملت آیا ما می‌خواهیم در غار زندگی کنیم یا نمی‌خواهیم؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز