خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر ایران با اسقف اعظم بلاروس مطرح شد؛

تاکید بر راهکارهای عملی گسترش ارتباطات برای فهم بهتر از اسلام و مسیحیت

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۳۱۳

سفیر کشورمان در بلاروس با حضور در مرکز مدیریت کلیساهای بلاروس با متروپولیت پاول، اسقف اعظم و رئیس کلیساهای بلاروس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، مصطفی اویسی در این ملاقات ضمن برشمردن اشتراکات دینی به ویژه اعتقاد به خدای واحد در بین همه ادیان الهی بر لزوم اتحاد و ارتباط گسترده‌تر بین پیروان ادیان الهی تاکید کرد و گفت: حفظ و گسترش ایمان به خدای واحد موجب تقویت اخلاقیات در جهان و کاهش جنایات بشری خواهد شد. 

سفیر ایران در بلاروس با اشاره به تربیت نسلی از جوانان ایران به رهبری و هدایت معنوی حضرت امام خمینی (ره) در جریان انقلاب اسلامی اظهار داشت: این تربیت الهی باعث شد که طی ۴۰ سال گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران بتواند در مقابل انواع فشارها و تحریم‌‌‌‌‌های خارجی که از سوی دشمنان ملت ایران (علی‌‌‌‌الخصوص آمریکا) تحمیل شده مقاومت کرده و بتوانند علیه هر تهدید خارجی پاسخ مناسب بدهند.

سقف اعظم بلاروس نیز در این دیدار با تمجید از استقامت ملت و نظام ایران در مقابل فشارهای خارجی تصریح کرد: ما اطمینان داریم هرجا که استقامت صورت گیرد پیروزی هم حاصل می‌‌‌‌‌شود. براساس تجربه ما، هر ملتی که تحت فشارهای ظالمانه نیروهای خارجی قرار گیرد، منسجم‌‌‌‌تر و متحدتر می‌‌‌شود. 

اسقف اعظم بلاروس با استقبال از توسعه بیشتر گفت‌وگوهای بین ادیانی با اشاره به شرایط و تحولات جهانی برای همه مردم دنیا علی‌الخصوص مردم ایران و بلاروس آرزوی صلح و سلامتی کرد. 

در ادامه طرفین با تاکید بر پیگیری برگزاری کنفرانس‌ها و میزگردها  گفت‌وگوی بین ادیانی در ایران و بلاروس، راهکارهای عملی گسترش ارتباطات را برای فهم بهتر و بیشتر از اسلام و مسیحیت مورد بررسی قرار دادند.

براساس این گزارش، متروپولیت پاول بالاترین مقام مذهبی مسیحی در بلاروس است که از سال ۲۰۱۳ در بلاروس منصوب شده و ماموریت‌هایی از سوی کلیسای ارتودکس به کشورهای مختلف جهان داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز