خبرگزاری کار ایران

خباز در گفت‌وگو با ایلنا:

سکوت بزرگان در برابر هتک حرمت دولتمردان به معنای رضایت است/ عده‌ای چه برجام باشد و چه نباشد با دولت مخالف هستند

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۸۴۳

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه عده‌ای از بزرگان که تریبون دارند این مسائل را می‌بینند اما سکوت می‌کنند، عنوان کرد: سکوت این عزیزان به معنای رضایت است و یعنی اینکه ما از کار شما راضی هستیم که همین امر باعث می‌شود این حرکات ادامه‌دار شود.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره ضرورت همدلی و همسبتگی در شرایط کنونی کشور میان مردم و ارکان نظام گفت: وقتی خبر اهانت به یک شخصیت نظام را آن هم در مقدس‌ترین روز؛‌ یعنی روز قدس آن هم با دهان روزه شنیدم بسیار متاسف شدم.

وی با بیان اینکه عده‌ای فقط دهان خود را از خوردنی و آشامیدنی می‌بندند، ولی زبانی مانند مار گزنده دارند که  موجبات ناراحتی دیگران می‌شوند، گفت: متاسفانه عده‌ای در لباس دین، حمایت از انقلاب و دستاوردهایش و به دروغ حمایت از رهبری دست به این کارها می‌زنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه بداخلاقی‌هایی که امروز  موجب تاسف و تاثر است موجب ناراحتی بسیاری از علاقمندان به نظام شده است، گفت: ما انقلاب کردیم تا سیاستمان را اخلاقی کنیم ولی برعکس اخلاقمان را سیاسی کردیم این بزرگترین لطمه‌ای است که می‌شود به جمهوری اسلامی ایران زد.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم همه کسانی که دل در گروه انسانیت دارند، علاقه به اسلام، انقلاب و خون مقدس شهدا دارند باید در مقابل این هتاکی‌ها موضع بگیرند و از ادامه این روش ناپسند و ناگوار جلوگیری کنند.

استاندار سابق سمنان با اشاره به اینکه این عده جیره‌خوار هستند، گفت: این افراد داخل دولت پنهان هستند که برای تضعیف دولت قانونی به صحنه می‌آیند و عملا مزدور بیگانگان هستند که در راهپیمایی‌های مهم شخصیت‌های والای نظام را مورد هتاکی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه به قول مرحوم شریعتی «دین را اسیر دین کرده‌اند» گفت: این گونه رفتار کردن چیز جدیدی نیست که بگویم متعلق به امروز و یا دیروز است؛ به خاطر دارم در زمان دولت آقای خاتمی در صف نماز به دو وزیر کابینه با کارد حمله کردند، آن روز با نام دین دست به این اقدام زدند و این گونه رفتارها نشان می‌دهد که دین چقدر مظلوم است.

خباز افزود: رفتار این گروه نشان‌دهنده آن است جزء مزدورانی هستند که از گروه‌های دیگر کمک می‌گیرند که البته گمانه‌زنی سومی هم وجود دارد؛ مبنی بر اینکه شاید این افراد نادان و ناآگاه هستند که در آن روز مقدس چنین کارهای را انجام می‌دهند 

این سیاست‌مدار اصلاح‌طلب ادامه داد: مثلا در زمان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در روز قدس به نام دین به ایشان توهین کردند فحش ناموسی می‌داند به خاطر دارم این الفاظ را آن‌قدر بلند بلند می‌گفتند که به گوش ایشان برسد و یا در روز  14 خرداد در کنار مزار ملکوتی امام عده‌ای با تحریک به یادگار ایشام توهین و فحاشی کردند و اجازه نداند او سخن بگویند  و یا در یکی از مساجد  قم به برادر رهبر انقلاب توهین کردند، آن روز چیزی را به سمت  ایشان پرتاب کردند که عینک وی شکست و چشمش آسیب دید.

وی تاکید کرد:  بیشتر دلسوزی من برای این است که عده‌ای به اسم دین دست به چنین کارهای می‌زنند، علتش هم این است که تصور می‌کنند احکام از اخلاق جداست در صورتی که اخلاق دینی برای احکام است. وقتی که بین اخلاق و احکام فاصله می‌افتد و فقط حکم شرعی هم  داده می‌شود همین اتفاق می‌افتد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در زمان قتل‌های زنجیره‌ای و اتفاقی که برای آقای حجاریان افتاد؛ گفتند که فرد ضارب بر اساس فتوا وظیفه شرعی و بر مبنای یک حکم انقلابی دست به این کار زده است.

خباز تصریح کرد: وجود این گونه رفتارها در نظام جمهوری اسلامی جای تعجب دارد، چرا بزرگانی که باید جلو این کار را بگیرند، وارد عمل نمی‌شوند؟ چرا باید در مجلس به شخصیت خدومی مانند آقای ظریف تهمت بزنند؟ آقای سیف را مورد توهین قرار می‌دهند؟ باور کنید این رفتارها با دین جور در نمی‌آید. اگر جلوی این کارها گرفته می‌شد و برخوردهای لازم صورت می‌گرفت، این اتفاق‌ها نمی‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای از بزرگان که تریبون دارند این مسائل را می‌بینند اما سکوت می‌کنند، عنوان کرد: سکوت این عزیزان به معنای رضایت است و یعنی اینکه ما از کار شما راضی هستیم که همین امر باعث می‌شود این حرکات ادامه‌دار شود. آنان باید بدانند با این سکوت کردن در این گناهان شریک می‌شوند و به خاطر داشته باشند که روزی همین شتر در منزل آن هم خواهد خوابید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این که قوه قضائیه باید این افراد را تعقیب کند و به سزای اعمالشان برساند، گفت: در کشورهای اروپایی قوانین سفت و سخت اجرا می‌شود و تفاوتی هم بین افراد نیست.  در این کشورها یک دولت قانونی وجود دارد و یک دولت در سایه که اتفاقا بسیار خوب است اما در کشور ما چنین چیزی وجود ندارد و ما با عده‌ای مواجه هستیم که کارشان گذاشتن چوب لای چرخ دولت قانونی است که از دولت وقت ناراحت هستند و کینه‌اش را به دل دارند برای همین است که به مردان شریف نظام توهین می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا عده‌ای که از اول مخالف برجام بودند امروز با خروج آمریکا از آن بازهم با دولت مخالفت می‌کنند، گفت:  اگر به گذشته نگاهی کنید مشاهده خواهید کرد این افراد زمانی که حتی برجام به تصویب نرسیده بود با آن مخالف بودند،‌ وقتی هم که آمریکا خارج شد بازهم مخالفت می‌کنند! این یعنی چه؟ یعنی چه برجام باشد و چه نباشد من بازهم دولت را تخریب می‌کنم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اگر دولت درست عمل کند این عده بازهم دست به تخریب می‌زنند. باید گفت این‌ها هنوز در انتخابات هستند و چون کاندیدای مورد نظرشان رای نیاورده هر کاری برای تخزیب دولت می‌کنند .

خباز با یاد آوری این نکته که امام فرمودند « اگر روزی آمریکا کار شما را تائید کرد به خودتان شک کنید»،‌ عنوان کرد: امروز آمریکا حمله این افراد به دولت را تائید می‌کند و آن را دستاورد می‌داند!

وی خاطرنشان کرد: این افراد به جای اینکه امروز خوشحال باشند آمریکا از برجام خارج شده است و سپاسگزار از دولت باز به دولت تهمت می‌زنند و آن را تخریب می کنند؛ آن‌ها تا این لحظه پی نبرده‌اند که عدم مقبولیت آنان در اجتماع دولت نیست بلکه همین رفتار دوگانه‌شان است.

استاندار سابق سمنان خاطرنشان کرد: زمانی که مردم این رفتارها را مشاهده می‌کنند به این گروه روی خوش نشان نمی‌دهند برای همین است که در چندین و چند انتخاباتی که برگزار شد مردم به آن‌ها رأی ندادند.

وی افزود: متاسفانه این گروه اگر نامزدشان در انتخابات رأی بیاورد او را در آغوش می‌کشند اگر دولت دیگر  روی کار بیایید کمر به قتل او می‌بندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز