خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر ترکیه:

هرگز اجازه نمی‌دهیم آمریکا از «اینجرلیک» به ایران حمله کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۹۵۲

نخست‌وزیر ترکیه تأکید کرد که آنکارا هرگز به ایالات متحده اجازه نخواهد داد از پایگاه هوایی اینجرلیک برای حمله احتمالی علیه ایران استفاده کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «بن‌علی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه، روز گذشته در گفت‌وگو با کانال «بابالا تی‌وی» و در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اگر آمریکا از پایگاه اینجرلیک ترکیه برای حمله به ایران استفاده کند موضع آنکارا چه خواهد بود؟، عنوان داشت که توافق امضا شده بین طرفین به ایالات متحده اجازه استفاده از این پایگاه را فقط برای مبارزه با تروریسم داده است.

نخست‌وزیر ترکیه تصریح کرد، هرگز نمی‌توان اجازه داد که آمریکا از اینجرلیک به حمله به کشوری استفاده کند. آنکارا درخواست‌های واشنگتن برای استفاده از این پایگاه جهت حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ را رد کرد.

ییلدریم تأکید کرد، ایران از قرن‌ها پیش کشور همسایه ترکیه است و هرگز قابل تصور نیست که آنکارا از جنگ علیه همسایگانش حمایت کند.

از سوی دیگر، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که اجرای نقشه راه مورد توافق آنکارا و واشنگتن درخصوص اخراج عناصر یگان‌های کُرد از شهر «منبج» سوریه ۹۰ روز طول خواهد کشید.

وی اظهار داشت که اداره این شهرِ واقع در ریف شمالی حلب، بعد از اخراج عناصر «یگان‌های مدافع خلق کُرد» از آن، به مقام‌های محلی تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز