خبرگزاری کار ایران

اکرمی در گفت‌وگو با ایلنا:

وحدت و انسجام نباید فقط در شعر و شعار باشد/ امثال میثم مطیعی ببیند می‌توانند یک آموزشگاه با افکار مختلف را اداره کنند

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۱۲۶

یک فعال سیاسی درباره ضرورت ایجاد همدلی و وحدت در میان اقشار جامعه گفت: وحدت و انسجام نباید فقط در شعر و شعار و گفتار باشد، بلکه باید در شعور، شوق و عمل هم وجود داشته باشد.

سید رضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره تأکید مقام معظم رهبری بر حفظ انسجام و وحدت ملی در شرایط فعلی و همچنین دوری مسئولان از تخریب یکدیگر گفت: ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایرانی می‌گذرد؛ یکی از شعارهای ساختاری، محوری و کلیدی که هموراه معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری آن را مطرح کرده‌اند دعوت مردم به انسجام و تعاون بوده است .

وی ادامه داد: ما ایران یک‌پارچه، انقلاب اسلامی مقتدر، جمهوری اسلامی عظیم و ولایت فقیه و قانون اساسی جامع الطراف داریم و باید بر اساس این کلید واژه‌ها واقعا وحدت و انسجام داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام نباید فقط در شعار و گفتار باشد، بلکه باید در شعور، شوق و عمل هم وجود داشته باشد. همه باید برای داشتن ایرانی اسلامی،‌ انقلابی شکوهمند و نظامی سربلند تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: در اقتصاد،‌ سیاست، انتخابات و یا هر موضوع دیگری ما وحدت را یک اخلاق علمی،‌ عملی و عقیدتی می‌دانیم نه فقط شعار و شعری که به یکدیگر می‌دهیم و می‌خوانیم. وحدت و انسجام یک مسئله کلیدی است؛ اقوام دنیا به اخلاق زنده هستند «قومی که گشت فاقد اخلاق مردنی است»

اکرمی با بیان این که باید به وحدت و انسجام عملا بها داد، عنوان کرد: ما دعوت می‌کنیم ، شعار هم می‌دهیم اما در عمل اقدام شایسته و بایسته نمی‌کنیم! این موضوع بیانگر آن است که ما یا معنای واقعی وحدت و انسجام را نفهمیدم، یا دشمن مشترکمان را نمی‌شناسیم و یا نسبت به آسیب‌های عدم وحدت و انسجام اطلاعی نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که زمانی که رهبری بارها و بارها بر حفظ انسجام و وحدت تأکید فرموند مشاهده می‌کنیم در روز قدس به رئیس سازمان انرژی اتمی و یا در نماز روز عید فطر به رئیس جمهور کنایه می‌زنند یا توهین می‌کنند این‌گونه رفتارها چه تاثیری بر افکار عمومی می‌گذارد، گفت: معتقدم این مطالب تفرقه‌افکن و تنش‌زا نمی‌تواند به افکار عمومی هشتاد میلیونی ما آسیب برساند، زیرا اول از صدا و سیماست که جاذبه عمومی ندارد که بگوییم همه  می‌شنوند و تاثیر می‌گیرند، ثانیا گفته می‌شود ۷۰ درصد به رسانه‌های بیرون و ۳۰ درصد به رسانه‌های عمومی که صدا سیما باشد، توجه دارند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به بی‌توجهی رسانه‌ها به افکار عمومی گفت: متاسفانه شاهد بودم شبکه خبر که یک بار مراسم نماز عید فطر را به طور زنده پخش کرده بود، بعد از یک یا دو ساعت دوباره آن اشعار را پخش کرد این جا مشخص می‌شود که صدا و سیما توجهی به افکار عمومی ندارد.

وی ادامه: نماز جمعه‌ پارسال که ایشان را دعوت کردند،‌ آن شعر «صف اولی‌ها» را خواند و بعدها رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموند من هم صف اولی هستم؛ بیان این مطلب یعنی اینکه حرف‌های شما فقط اعتراض به قوه مجریه نیست و شامل من رهبر هم می‌شود چگونه باز هم این کار را انجام داد.

اکرمی گفت: چرا ما از همدیگر طلب داریم و باهم در زاویه هستیم؟ ما یک نظام، کشور و انقلاب داریم باید دست به دست هم دهیم مسائل و مشکلات هرچه هست برطرف شود نه این که باعث شکاف بیشتری شویم.

وی در ادامه افزود: به آقای مطیعی و امثال ایشان پیشنهاد می‌کنم ببینند یک آموزشگاه با افکار مختلف را می‌توانند اداره کنند؟ و اِلا کیست که نداند در این کشور اختلاس، بیکاری چند میلیونی و رانت وجود دارد،‌ این دوستان اگر راه حل دارند، بیان کنند. بیان درد و همچنین دردکش را معرفی کردن که خیلی آسان است؛ راه حل شما چیست؟ درمان این همه معضل و مشکل چیست؟

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: آقای مطیعی و امثال ایشان یا درد ندارند و یا درک اجتماعی ندارند شاید هم هر دو را ندارند که این گونه مردم را به چنین مسائلی دعوت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: واقعیت جامعه همین است، شما اگر راه حل دارید و دلسوز هستید به مسئولان بگوئید چه کار کنند؟ دزدی، اختلاس، رانت خواری و خیلی چیزهای دیگر وجود دارد ما باید راه درمان را بیان کنیم، یک پزشک می‌تواند درد درمان کند نه کسی دیگر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز