خبرگزاری کار ایران

حبیبی:

روحانی با ترمیم کابینه برای خستگی برخی مسئولان فکری کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۱۵۹

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه برخی مسئولانِ خسته، خستگی خود را به حساب مردم می‌گذارند، گفت: آقای روحانی با ترمیم کابینه باید فکری برای خستگی آنان بکند.

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: بر اساس گفته رئیس مجلس جلسات هماهنگی اقتصاد مقاومتی برگزار نشده است و ایشان از این مطلب گله کرده‌اند. دولت در برابر تهاجم تحریمی آمریکا چگونه می‌خواهد مقاومت کند در حالی که جلسات مربوط به هماهنگی قوا در امر اقتصاد مقاومتی تعطیل است.

وی افزود: کار به جایی رسیده است که یک نماینده اصلاح‌طلب در مجلس بلند می‌شود و می‌گوید، خجالت می‌کشم بگویم از دولت حمایت کردم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اظهار امیدواری از اینکه بعد از سالها مسئله گرانی در دستور کار دولت قرار گرفت، تاکید کرد: دولت باید به درد مردم برسد و با جنگ روانی دشمن مقابله کند. نمی‌شود دائما گفت قیمت‌ها حباب است چراکه مردم شاهد هستند که واقعیت کف بازار چیز دیگری است.

حبیبی با اشاره به اعتراف سخنگوی دولت در مورد افزایش نگران کننده برخی کالاها، گفت: دولت ابزارهای بزرگی در اختیار دارد تا قیمت‌ها را کنترل و مهار کند و این مهم جز با مدیریت بسیار قوی و هماهنگی کارشناسانه ممکن نیست.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور می‌گوید ما در حوزه اقتصاد با یک جنگ روانی روبرو هستیم؛ این حرف درستی است. امیدواریم از طرف دولت اقدامات سلبی و ایجابی بهتر و بیشتری در این مورد اعمال شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه ها، گفت: رهبر معظم انقلاب اساتید دانشگاه‌ها و نخبگان علمی کشور را قوه عاقله کشور نامیدند. قوای سه گانه باید بیش از گذشته از این قوه عاقله بهره‌برداری کنند.

حبیبی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر فرمودند؛ دولت برای حل مشکلات اقتصادی باید تصمیم قاطع بگیرد و با قدرت این تصمیمات را به ویژه در حوزه قاچاق کالا و مقابله با فساد اقتصادی پیش ببرد.

وی با اظهار گلایه از تعطیلی ستاد مبارزه با فساد اقتصادی گفت: وقتی جلسات ستاد مبارزه با فساد اقتصادی تعطیل است مردم چگونه اخبار مبارزه با فساد را دنبال کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: برجام یکسویه توسط دشمن نقض شد و هیچ امیدی هم به آن نیست. دولت باید بپذیرد که کشور را بدون برجام اداره کند و در پاسخ به بدعهدی‌های دشمن تعهدات برجامی را متوقف و غنی‌سازی ۲۰ درصد را آغاز کند و در صورت شرارت بیشتر دشمن از ان پی تی خارج شود.

حبیبی گفت: ملت رشید ایران مردانه در برابر شرارت دشمن ایستاده‌اند و چهار دهه است که با قدرت مشت به دهان آمریکا می‌کوبند. متأسفانه برخی مسئولان خسته، خستگی خود را به حساب مردم می‌گذارند. آقای روحانی با ترمیم کابینه باید فکری برای خستگی آنان بکند.

وی با اشاره به گفتگوهای روسای جمهور آمریکا و کره شمالی گفت: رئیس‌جمهور کره شمالی در حالی با ترامپ سخن گفت که توانایی هسته‌ای خود و نیز موشک‌های بالستیک را روی میز مذاکره گذاشته بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: کره شمالی نهمین کشور دارای بمب هسته‌ای است و تاکنون هیچ کشور دارنده بمب هسته‌ای با حجم عظیم گفتگوهای خلع سلاح هسته‌ای و قراردادها و پیمان‌نامه‌های بین‌المللی موضوع خلع سلاح را نپذیرفته است و حاضر نیست این توانایی را از دست بدهد.

حبیبی با بیان اینکه ترامپ پس از ۵ ساعت مذاکره اعلام کرد سربازان خود را از شرق آسیا به واشنگتن برمی‌گرداند و مانورهای نظامی را متوقف می‌کند، گفت: علیرغم عربده‌های ترامپ، تا آنجایی که ما اطلاع داریم قبل از مذاکرات هیچ توافقی برای خلع سلاح جز همین امتیاز خروج آمریکا از منطقه، صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه مسئله آمریکا در شرق آسیا چین است نه کره شمالی اظهار کرد: آمریکایی‌ها با اطلاع از توان هسته‌ای کره شمالی، می‌خواهند پس از ۷۰ سال این مسئله را فراموش کنند. روح مذاکرات از چنین واقعیتی حکایت می‌کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سکوت رئیس جمهور کره شمالی پس از مذاکرات گفت: علی‌القاعده پیونگ یانگ اکنون به این فکر می‌کند که هزینه‌های هسته‌ای شدن و هسته‌ای ماندن کشور چه درآمدی می‌تواند داشته باشد.

حبیبی با بیان اینکه به نظر من چشم‌انداز وحدت دو کره روشن است، اظهار کرد: تبدیل دو کره به یک قدرت جدید در شرق آسیا دور از دسترس نیست. شاید آمریکا در رقابت با چین، پدیداری این قدرت را در دراز مدت بر خلاف راهبردهای خود نمی‌داند.

وی گفت: به نظر ما ترامپ چیزی از ملاقات با رهبر کره شمالی بدست نیاورده است و ادامه تحریم‌ها جز اینکه تهدیدات امنیتی را برای واشنگتن افزایش دهد، فایده دیگری ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تحولات یمن تاکید کرد: ائتلاف سعودی قدم به قدم پا در مهلکه‌ای می‌گذارد که هیچ جای بازگشتی ندارد.

حبیبی تصریح کرد: حمله به «الحدیده» قتلگاه سربازان اماراتی و عربستانی و شرکای نظامی آنها شده است. ائتلاف، دماسنج دقیقی برای حرارت آتش این جنگ است. سه بار در این حمله ائتلاف شکست خورده است و باز هم شکست خواهد خورد و هیچ دستاوردی برای آنها نخواهد داشت.

وی با اشاره به راهپیمایی مردم الحدیده در روز قدس گفت: هرکسی انبوه مردم در راهپیمایی روز قدس در الحدیده را دیده باشد می‌فهمد چه ظرفیت عظیمی از مقاومت در این منطقه وجود دارد. عربستان و امارات با پای خود وارد جهنمی می‌شوند که راه بازگشت ندارند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی عملکرد سازمان ملل در تجاوز عربستان و امارات به یمن را محکوم کرد وگفت: نماینده سازمان ملل نقش تلفن‌چی و پست‌چی عربستان در مذاکرات را بازی می‌کند و عملاً بر جنایات عظیم این کشور و بمباران وحشیانه مردم یمن سرپوش می‌گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز