خبرگزاری کار ایران

سرمست خبر داد؛

تهیه دستورالعمل ۱۰ ماده‌ای برای پرداخت یارانه به احزاب / ماموریت کمالی برای رسیدگی به اختلافات انجمن اسلامی مهندسان

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۵۳۹

مدیرکل سیاسی وزارت کشور از تهیه دستورالعمل ۱۰ ماده‌ای برای پرداخت یارانه به احزاب خبر داد و تاکید کرد: بحث و بررسی درخصوص این دستورکار به پایان نرسیده و ادامه بحث به جلسه آتی موکول شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درخصوص جلسه کمیسیون ماده ۱۰ گفت: یکی از دستورات جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب که مورد بررسی قرار گرفت، تخصیص کمک و یارانه ماده ۱۷ فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی بود. 

تهیه دستورالعمل ۱۰ ماده‌ای برای پرداخت یارانه به احزاب 

وی با بیان اینکه دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دستورالعملی را تهیه کرده که شامل ۱۰ ماده و ۱۲ تبصره است که می‌‌‌تواند شاخص امتیازبندی احزاب باشد، اظهار داشت: بحث و بررسی درخصوص این دستورکار به پایان نرسیده و ادامه بحث به جلسه آتی موکول شد که ان‌شاالله بتوانیم دستورالعملی را اجرایی کنیم که در هدفمندی یارانه گام موثر و مفیدی باشد.

۱۴ تیر اسامی احزابی که خود را با قانون جدید احزاب منطبق نکرده‌اند، اعلام می‌شود 

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به مصوبه تطبیق احزاب با قانون جدید تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد پیرو مصوبه ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری احزابی که خودشان را با قانون جدید تطبیق نداده‌‌‌اند تا تاریخ ۱۴ تیرماه این عدم تطبیق به صورت کتبی اعلام شود. 

سرمست افزود: در قانون پیش‌‌‌بینی شده که این احزاب یک ماه فرصت اعتراض دارند و ما هم ظرف سه ماه این اعتراضات را بررسی می‌کنیم و نظر نهایی را اعلام خواهیم کرد. 

ماموریت کمالی برای رسیدگی به اختلافات انجمن اسلامی مهندسان

وی درخصوص کنگره انجمن اسلامی مهندسان خاطرنشان کرد: اکثر احزاب و گروه‌‌‌های سیاسی در مرحله‌‌‌ای که می‌‌‌‌خواهند کنگره برگزار کنند به هرحال یک سری رقابت‌‌‌های درون حزبی دارند. با توجه به اختلاف انجمن اسلامی مهندسان، کمیسیون مقرر کرده است که آقای کمالی از طرف کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و خانه احزاب به این موضوع ورود پیدا کند و گزارش‌‌‌های لازم را بدهد. 

مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: آقای کمالی کنگره را برگزار کرده است، گزارش را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب داده و نظرش را اعلام خواهد کرد.

گزارش کنگره حزب اعتماد ملی به کمیسیون ماده ۱۰ داده شده است

سرمست درباره کنگره حزب اعتماد ملی ابراز داشت: گزارش این کنگره به کمیسیون داده شده است که به موقع اطلاع خواهد شد. 

وی درخصوص تعیین مکان‌‌‌ برای تجمعات بیان کرد: در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و همچنین در کمیسیون آیین‌‌‌نامه‌‌‌ها بحث‌‌‌های است اما چون به نتیجه‌‌‌ای نرسیده اجازه بدهید، اظهارنظری کنم.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اضافه کرد: ما موظف هستیم به عنوان مجریان این قانون را اجرا کنیم و اگر در مواردی ایراداتی داشت آن را برطرف کنیم.

سرمست با بیان اینکه تعیین مکان‌‌های خاص قدمی در همین راستا بوده و ما باید به عنوان مجری تلاش کنیم، یادآور شد: خوشحال می‌‌‌شویم اساتید دانشگاه و سایر گروه‌های سیاسی نظرات خود را بیان کنند و به کمک کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز