خبرگزاری کار ایران

مهدی چمران:

اساتید بسیجی باید با نیروی مضاعف علم را در جامعه نشان دهند

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۹۴۲

رئیس سابق شورای شهر تهران تاکید کرد: یک استاد با علمش می‌‌‌تواند روحیه بسیجی را و آن آثار علمی خود را بهتر بروز دهد. یکی از خصوصیات شهید چمران این بود که همه چیز را برای خدا می‌خواست و ما هم باید اینگونه باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا ابن‌الدین حمیدی در همایش بسیج اساتید که با عنوان «استاد در تراز انقلاب» در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ما در سال‌‌‌های گذشته سعی می‌‌‌کردیم به صورت تجمعی گردهم آییم اما امسال در هر استان به صورت تفکیک شده این روز را گرامی می‌‌‌‌داریم.

وی با بیان اینکه استاد تراز انقلاب اسلامی گاهی در جنگ سخت و نیمه‌‌‌سخت و نرم حضور داشت، اظهار داشت: اساتید بسیجی از دهه ۷۰ که جنگ نرم و نیمه‌‌سخت علیه انقلاب شکل گرفت، حضور پرنگ داشته‌اند و امروز در چهل سالگی انقلاب شرایط جدیدی داریم که رویکرد جدیدی از اساتید بسیجی را می‌‌‌طلبد که وابسته به توان علمی و فکری این اساتید و خصوصا اساتید بسیجی است.

جانشین سازمان بسیج اساتید ادامه داد: اگر اساتید بسیجی به عنوان گروه‌‌‌های نخبه مطرحند که هستند لذا در صحنه‌‌‌های دفاع از انقلاب وظیفه‌‌شان دو چندان بیشتر است. اگر برای دفاع ماموریتی برای استاد بسیجی تعریف شود با ظرفیت‌‌‌هایی که دارد قابل تبیین است. 

حمیدی آموزش‌‌‌دهندگی، تربیت‌‌‌کنندگی و پژوهشگری را سه ظرفیت ذاتی اساتید برشمرد و تصریح کرد: بنا داریم این ظرفیت‌‌‌ها را برای دفاع وارد کنیم و از ظرفیت پژوهشی آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز کشور در حوزه‌‌‌های مختلف دارای چالش‌‌‌های قابل توجه است، خاطرنشان کرد: رابطه اساتید با این چالش‌‌‌ها چیست؟ آیا رد یا تایید یا دنباله‌‌‌روی بیانیه‌‌‌ای و راهپیمایی برای ما کفایت می‌‌‌کند؟ نسبت استاد انقلاب اسلامی با مشکلات چیست؟ اگر راه‌‌‌حل در دانشگاه‌‌‌ها وجود دارد چرا استاد بسیجی این راه‌‌‌حل‌‌‌ها را به میان نمی‌‌‌‌‌‌‌آورد؟ ما بنا داریم این ظرفیت را به کمک انقلاب اسلامی بیاوریم نه اینکه تاکنون در اختیار انقلاب نبوده بلکه این ظرفیت شکل سازمانی به خود نگرفته و ساماندهی نشده است.

حمیدی افزود: هر کانون دانشگاهی با ظرفیت خود که استاد بسیجی در آن باشد یا نباشد یا حتی مخالف جمهوری اسلامی باشد اما ایران را دوست داشته باشند، می‌‌‌‌‌‌توانند گروه‌‌‌‌های علمی و اندیشکده‌‌‌‌‌های ملی و استانی را تشکیل دهند؛ در سطح ملی و اندیشکده‌‌‌‌های ملی و اندیشکده استانی برای استان‌‌‌ها.

وی با بیان اینکه امروز من با اساتید تهران صحبت می‌‌‌‌کنم، ابراز داشت: ما آسیب‌‌‌‌های زیادی گریبانمان را گرفته است. غلبه سبک زندگی غربی بر زندگی ایرانی - اسلامی از مشکلات ماست که اساتید ما باید ورود کنند و ما به دنبال تایید یا نفی یک جریان نیستیم بلکه خود صاحب‌‌‌نظریم. ما در موضوعاتی همچون بازار ارز و بانکداری و در عرصه سیاسی جایگاه قدرت و راهبردها و تحزب و در حوزه فرهنگی و روش‌‌‌های تغییر نگرش و سبک زندگی ایرانی - اسلامی صاحب‌‌‌‌نظر هستیم و این را پیگیری می‌‌‌کنیم و اگر این نظرها علمی باشد، قابلیت تنش سیاسی ندارد بلکه خلوص بسیجی در آن است. 

در ادامه این همایش، مهدی چمران در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا بیان کرد: شهید چمران با ترکش خمپاره‌‌‌ای در منطقه سوسنگرد به همراه دو تن از یارانشان به ملکوت اعلا پیوست و خوشحالیم که اساتید در این روز گردهم جمع می‌‌‌‌شوند و یاد او را گرامی می‌‌‌دارند. آنچه بچه‌‌‌ها در جنگ انجام دادند، پانزده تا هفتاد ساله بودند و شاید همه آنها استاد نبودند اما حضور داشتند و استادانه کار کردند.

وی با بیان اینکه اساتید بسیجی باید با نیروی مضاعف علم را در جامعه نشان دهند، یادآور شد: اساتید در زمان جنگ وقتی می ‌‌‌فتند ما می‌‌‌خواهیم به جبهه بیاییم، شهید چمران می‌گفت ولی من برای شما اساتید از تفنگ به دست گرفتن راه بهتری دارم که آن راه استفاده از علم آنها در کشور و جنگ بود. 

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: یک استاد با علمش می‌‌‌تواند روحیه بسیجی را و آن آثار علمی خود را بهتر بروز دهد. یکی از خصوصیات شهید چمران این بود که همه چیز را برای خدا می‌خواست و ما هم باید اینگونه باشیم.

چمران با بیان اینکه شهید چمران از دانشمندان معدود زمان خود بود و استادی خود را در جنگ و دفاع مقدس و به ویژه آزادی سوسنگرد را از او شاهد بودیم، عنوان کرد: شهید چمران علاوه بر دانشمند و رزمنده بودن یک عارف وارسته بود و خلوص و عرفان او انسان را به تعجب وا می‌‌‌دارد و یک سیاستمدار و مدیر و هنرمند هم بود. من دانشکده هنر بودم و او دانشکده فنی اما من به هنر و به خط او غبطه می‌‌‌خورم و گاهی او مرا کمک می‌‌‌کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز