خبرگزاری کار ایران

با حضور وزرای دفاع، صنعت و راه و شهرسازی؛

خط تولید دیزل ملی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۰۰۸

خط تولید دیزل ملی ۱۳۰۰ اسب بخار با حضور وزرای دفاع، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی و معاون علمی رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در حاشیه مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته طی مراسمی خط تولید موتور دیزل ملی  ۱۳۰۰ اسب بخار در دو نوع گازوئیلی و دوگانه سوز افتتاح شد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با تبریک و تقدیر از تلاش متخصصان شرکت دیزل سنگین ایران برای تولید این دستاورد مهم ملی گفت: خداوند متعال را بابت خوداتکایی کشورمان در تولید این موتور ملی شاکریم و امیدواریم فرزندان برومند این مرز و بوم روز به روز به دستاوردهای نوین علمی و صنعتی دست یابند.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان حوزه دفاع عمیقا با موضوع خوداتکایی و خودکفایی آشناست، اظهار داشت: رونمایی از خط تولید موتور ملی یکی از شیرین‌ترین لحظات برای من و قطعا ملت بزرگ ایران اسلامی است چرا که موتور دیزل از جمله تکنولوژی و صنعتی است که دشمنان با تحریم جمهوری اسلامی ایران تلاش داشتند اجازه ندهند به آن دست یابیم.

وزیر دفاع در تکمیل سخنان خود تصریح کرد: اما به لطف خداوند متعال و به همت کارشناسان و دانشمندان و صنعتگران و کارگران و همه کسانی که برای این موضوع زحمت کشیدند امروز شاهد رونمایی و افتتاح خط تولید موتور دیزل ملی هستیم و یقیناً این کار موجب یک جهش در صنعت ملی کشور خواهد بود.

حاتمی با اشاره به کاربردهای این موتور ملی خاطرنشان کرد: موتور دیزل ملی کاربرد‌های گسترده‌ای در مصارف ریلی، جاده‌ای، دریایی و نفت و نیرو و دفاع دارد و وزارت دفاع نیز به عنوان یکی از بهره برداران در حوزه دفاع با این کار به ویژه در حوزه دریایی و زرهی یک گام بلند در خودکفایی برخواهد داشت و از کسانی که در این حوزه زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه نخستین محصولات موتور دیزل را وزارت راه و شهرسازی خریداری کرد، ابراز داشت: امیدواریم این کار آغازی برای توسعه بیشتر در حوزه صنعتی باشد و به طور قطع از این اقدام حمایت جدی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم این کار بتواند در رقابت با همتا‌های بین المللی باشد و نظر بخش خصوصی و فعالان تجاری را در حوزه حمل و نقل جلب کند تا بخش خصوصی در آینده با اطمینان خریدار این محصولات باشد.

محمد شریتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با تقدیر از تلاش متخصصان کشورمان برای ساخت این موتور ملی بیان کرد: توان و نیروی محرکه یکی از مولفه های توسعه صنعتی در هر کشوری محسوب می شود و امیدواریم با رونمایی از خط تولید این موتور ملی گام های ارزشمندی در توسعه صنعتی برداریم.

وی با بیان اینکه این موتور در حوزه های مختلف کاربرد دارد، یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی به عنوان نخستین بهره‌‌‌بردار بیش از ۱۰ دستگاه از این موتور ملی را خریداری کرد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز با بیان اینکه این روز برای جامعه علمی و فناوری کشور روز مبارکی است، عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مدت‌ها است که در جریان این پروژه قرار دارد و خوشحالیم که می‌بینیم امروز این ایده به نتیجه رسیده و در مرحله تجاری سازی قرار دارد.

وی با تقدیر از همه کسانی که در این سال‌ها تلاش کردند به فناوری تولید دیزل ملی دست یابیم، گفت: قطعا جامعه علم و فناوری کشور از این اتفاقی که رخ داد خوشحال هستند و امیدواریم این خانواده موتور که با یک موتور یک مگاواتی شروع شده و نسل جدیدی برای سیستم تولید قدرت در کشور است، در ادامه از موتور یک مگاواتی به ۶-۵ مگاواتی توسعه پیدا کند و در آینده بقیه نسل‌های این موتور نیز به نتیجه (خط تولید) برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز