خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

موفقیت‌های ورزشی موجب تقویت غرور، انسجام ملی و نشاط اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۱۷۱

رئیس‌جمهور با اشاره به نشاط معنوی، روزه‌داری و عبادات مردم در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: مردم علاوه بر تزکیه و صیقل روح، ارتباط بیشتر با پروردگار و کمک به نیازمندان؛ در روز قدس نیز با حضور گسترده و پرشور، به وظیفه دینی، سیاسی و انقلابی خود عمل کردند.

به گزارش ایلنا، حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه‌‌‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، موفقیت‌‌‌های ورزشی را موجب تقویت غرور و انسجام ملی و نشاط اجتماعی دانست و گفت: همزمانی پیروزی تیم ملی فوتبال در اولین بازی جام جهانی روسیه، نشاط ملی و شادی مردم در عید سعید فطر را مضاعف کرد لذا باید از هموطنان وطن‌‌‌دوست و زنان و مردان ایرانی که به شکل‌‌‌‌های گوناگون موجب تشویق ورزشکاران عزیز بودند، تشکر و تقدیر کرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ورزش نمادی موثر از یکپارچگی ملی است. مردم ایران نشان داده‌‌‌‌اند عاشق کشور خود هستند و از هر فرد و حرکتی که باعث موفقیت و اعتلای نام ایران در عرصه بین‌‌‌المللی شود، تجلیل می‌‌‌کنند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تحلیل شرایط بین‌‌‌المللی و اقدامات بدخواهان برای تضعیف اعتماد مردم به مسئولان و امید آنها به آینده، اظهار داشت: مردم و مسوولان در ۴۰ سال گذشته و شرایطی بسیار سخت‌‌‌تر کنار هم ایستاده‌‌اند و امروز نیز هرچه متحدتر باشیم راحت‌‌‌تر از مشکلات عبور می‌‌‌‌‌‌کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ظرفیت‌‌‌های عظیم اقتصادی کشور و هماهنگی و تلاش مسئولان دولت و سایر قوا در این عرصه، تصریح کرد که علاوه بر اقدامات اقتصادی، ضروری است که اقدامات فرهنگی و پیوست‌‌‌های رسانه‌‌‌ای نیز برای اطلاع‌‌‌رسانی صحیح به جامعه مورد توجه قرار گیرد.

روحانی ضمن آرزوی رحمت واسعه برای حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین احمدی و تقدیر از خدمات آن مرحوم به عنوان با سابقه‌‌‌‌ترین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ایشان همواره شخصیتی علمی، انقلابی و فرهنگی مورد احترام جامعه بود. نقش ارزشمندی در حوزه و دانشگاه داشت، شاگردان برجسته‌‌‌‌ای تربیت کرد و در موسسه سمت نیز منشاء خدمات ماندگار علمی و آموزشی بود.

رئیس‌‌‌جمهور مرحوم احمدی را شخصیتی صریح‌‌‌‌اللهجه، بدون تعلق جناحی و دغدغه‌‌‌مند فرهنگ و جامعه عنوان کرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به تغییر روسای کمیسیون‌‌‌‌های مجلس شورای اسلامی، از زحمات اعضای قبلی تقدیر و به اعضای جدید شورا خیرمقدم گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز