خبرگزاری کار ایران

خضری در جمع خبرنگاران:

اگر توانایی جراحی دختران شین‌آباد در داخل وجود ندارد، دانش‌آموزان به خارج از کشور اعزام شوند

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۳۶۹

نماینده مردم کیانشهر خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد جراحی دانش آموزان شین‌آباد در داخل کشور صورت بگیرد وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه باید همکاری‌های لازم را در اختیار بیمارستان قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رسول خضری نماینده مردم کیانشهر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه صحن علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت: صبح امروز نشستی با کمیسیون پزشکی و تیم فوق تخصص پزشکی در خصوص دانش آموزان حادثه دیده شین‌آباد در محل بیمارستان فاطمه زهرا برگزار کردیم.

وی افزود: این بیمارستان در ۶ سال گذشته خدمات درمانی بسیاری به این دانش آموزان ارائه کرده است اما قرار بود تصمیم‌گیری اصلی درباره اعزام دانش آموزان حادثه دیده به خارج از کشور که تامین امکانات برای درمان آنها در داخل در جلسه امروز با تصمیم‌گیری اصلی انجام شود.

نماینده مردم کیانشهر خاطرنشان کرد: با توجه به معایناتی که انجام داده‌ایم و همچنین مدارک موجود پزشکی این تصمیم تا هفته آینده از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود تا مشخص شود آیا به اعزام خارج از کشور نیاز است یا می‌توان همان درمان را در داخل انجام داد.

خضری اظهار کرد:‌ اولیای دانش آموزان در این زمینه تا به امروز صبوری‌های بسیاری کرده‌اند و چند سال پیش هم که وزارت بهداشت اعلام کرد دانش آموزان را در صورت نیاز به خارج اعزام می‌کند خانواده‌ها گفتند تجهیزات لازم را به داخل کشور بیاورید تا برای همه بیماران سوختگی ثمربخش باشد. اما متاسفانه وزارت بهداشت به تعهدات خود عمل نکرد. علاوه بر این مبلغ یک میلیارد تومان در سالی که قرار بود به بیمارستان حضرت فاطمه پرداخت کند تنها یک سال پرداخت شد. تا ۲۷ اسفندماه سال پیش هم مبلغی که پرداخت شد به اعتبار کافی نبود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد جراحی دانش آموزان شین‌آباد در داخل کشور صورت بگیرد وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه باید همکاری‌های لازم را در اختیار بیمارستان قرار دهد. اگر این توانایی وجود ندارد دانش آموزان به خارج اعزام شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: معاینات دختران کیانشهری با حضور یک تیم پزشکی انجام شده به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰  سال طول درمان بیماران سوختگی زمان می‌برد و دانش آموزان حداقل تا ۱۰ سال دیگر برای درمان ‌به زمان نیاز دارند و حتی بعضی از آنها تا آخر عمر هم نیاز به مداوا دارند. در هر صورت امیدوار هستیم وزارت بهداشت اظهارنظر قاطع و شفاف خود را درباره اعزام دانش آموزان به خارج یا روند درمان آنها در داخل به زودی اعلام کند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز