خبرگزاری کار ایران

واعظی در جمع خبرنگاران:

با اصلاح ساختار دولت چهره‌های جدیدی را در کابینه خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۳۷۹

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به لایحه اصلاح ساختار دولت گفت: با تشکیل وزارتخانه‌های صنعت، بازرگانی، راه، مسکن و نیز فعالیت دوباره سازمان ملی جوانان چهره‌های جدیدی را در کابینه دولت خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، سید محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه اصلاح ساختار دولت و احیای برخی وزارتخانه‌ها گفت: این موضوع هم اکنون در مجلس شورای اسلامی هم در دست بررسی است. با تشکیل وزارتخانه‌های صنعت، بازرگانی، راه، مسکن و نیز فعالیت دوباره سازمان ملی جوانان چهره‌های جدیدی را در کابینه دولت خواهیم داشت.

حل مشکلات کشور با وحدت داخلی در کشور میسر است

وی ادامه داد: امروز در دولت وزرای ذیربط، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و وزیر ورزش و جوانان از لایحه دولت استقبال کردند و امیدواریم به اهداف مدنظر برسیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه حل مشکلات کشور با وحدت داخلی در کشور میسر است، اظهار داشت: امروز باید به صورت منسجم در کشور کار کنیم و روی پای خودمان بایستیم و همچنین سران سه قوه نیز بتوانند با هم به تصمیمات مشترک برسند.

رییس‌جمهور دستور داد مواد اولیه کارخانجات باید زودتر تامین شود

واعظی با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته آمریکایی‌ها و برخی عوامل منطقه‌ای آنها در مورد تاثیرات تحریم‌ها تبلیغات بیش از حدی انجام دادند، تصریح کرد: آنها اتاق جنگ روانی ایجاد کرده و اخبار درست و نادرست را منتشر می‌کردند و این مسئله روی افکارعمومی مقداری تاثیر گذاشت.

وی افزود: ما هم برای مقابله با این شرایط جلسات متعددی داشتیم، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی با حضور رییس‌جمهور برگزار شد و در مورد برنامه‌های خود مفصل بحث کردیم تا کالاهای مورد نیاز مردم تامین شود البته در انبارها هیچ مشکلی نداریم و ارزاق عمومی و مواد اولیه وجود دارد ولی با این حال رییس‌جمهور دستور دادند که مواد اولیه کارخانجات هم باید زودتر تامین شود.

رییس‌جمهور اولویت اول خود را ساماندهی وضعیت اقتصادی در نظر گرفته است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌توانیم به راحتی امورات خود را به پیش ببریم، خاطرنشان کرد: دیروز هم جلسه‌ای با حضور سران قوا تشکیل شد و تصمیمات خوبی در زمینه اقتصادی گرفته شد که این روند ادامه دارد. شخص رییس‌جمهور اولویت اول خود را ساماندهی وضعیت اقتصادی در نظر گرفتند تا تحریم‌ها نتواند بر زندگی مردم خیلی تاثیر بگذارد.

واعظی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تامین نیازهای مردم، ابراز داشت: آقای روحانی به وزرای مربوطه دستور دادند هر آنچه نیاز مردم است را از ظرفیت‌ها و منابع داخلی تامین کنند.

رییس‌جمهور دستور داد صرفه‌جویی را از دولت شروع کنیم

وی در پاسخ به این سوال که آیا رییس‌جمهور برای تماشای بازی‌های تیم ملی به روسیه خواهند رفت؟ بیان کرد: الان شرایط کشور به گونه‌ای است که رییس‌جمهور برای مسائل اقتصادی وقت می‌گذارند، از سویی هم سفری به اروپا دارند.

واعظی در مورد مصوبات جلسه امروز هیات دولت یادآور شد: رییس‌جمهور امروز در دولت دستور داده باید صرفه‌جویی را از دولت شروع کنیم و خواستند که دولت در هزینه‌های ارزی و ریالی خود صرفه‌جویی داشته باشد و دستگاه‌های دولتی تشکیلات گسترده خود را جمع و جور کنند تا مردم بدانند دولت صرفه‌جویی را از خود شروع کرده است.

مردم علاقه‌مند هستند نقدینگی خود را صرف بعضی کسب و کارها کنند

وی با بیان اینکه مردم علاقه‌مند هستند نقدینگی خود را صرف بعضی کسب و کارها کنند، عنوان کرد: رییس‌جمهور دستور دادند تمام اعضای دولت بنگاه‌داری را رها کرده تا بنگاه‌ها در بورس واگذار شوند و مردم در بورس قدرت انتخاب سهام داشته باشند، تصمیم بر این شد که دستگاه‌های انتظامی، دولتی و عمومی تصدی‌گری را واگذار کنند.

آمریکا در حال دشمنی با ماست

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی در مورد موضع دولت درباره نامه برخی شخصیت‌های سیاسی مبنی بر مذاکره دولت با آمریکا، گفت: آمریکا در حال دشمنی با ماست و راه‌حل مشکلات ما، وحدت داخلی، انسجام و اقدام مشترک سران سه قوه است. ما باید روی پای خود بایستیم. رییس‌‌‌جمهور دستور داده‌اند که مواد اولیه کالاهای مورد نیاز مردم حتما تامین شود تا مردم محتاج کالاهای خارجی نباشند مگر کالاهایی که در کشور ساخته نمی‌شود. راه‌حل مشکلات ما در داخل کشور است و در خارج نیست.

واعظی در پاسخ به این پرسش که در جلسه دیروز سران قوا چه تصمیماتی گرفته شد، اظهار داشت: اولویت‌بندی تخصیص ارز برای تامین کالاهای اساسی، تولید داخلی و مسائل مربوط به رفاه مردم یکی از این تصمیمات بود، همچنین مطرح شد که مدیران باید شجاعت تصمیم‌گیری داشته باشند و در مسائل مربوط به مردم سریع تصمیم بگیرند که مکانیزم‌هایی هم برای آن در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: تصمیم دیگر این بود که باید برای مقابله با جنگ روانی دشمن، ستاد تبلیغات داشته باشیم تا هم پاسخ به القائات دشمن داده شود و هم از پراکنده‌گویی جلوگیری شود. تصمیم دیگر این بود که شرکت‌هایی که قرار بوده است طبق اصل ۴۴ واگذار شود ولی خصولتی شده‌اند، باید سهام خود را در بورس عرضه کنند.

بازی امشب سخت است

این عضو دولت تدبیر و امید همچنین درباره پیش‌بینی خود از بازی امشب تیم ملی کشورمان با اسپانیا در جام جهانی روسیه، تصریح کرد: بازی را که نمی‌شود پیش‌بینی کرد اما بازی امشب سخت است. بازیکنان باید خوب، شرافتمندانه و آبرومند بازی کنند و نتیجه هر چه به دست آمد باید مورد حمایت همه قرار بگیرد.

واعظی با بیان اینکه در بازی با مراکش دیدیم بازیکنان از جان مایه گذاشته و نتیجه گرفتند، خاطرنشان کرد: البته نباید توقعات و مطالبات را بی‌جهت بالا ببریم. بالاخره خاستگاه فوتبال اروپاست و آنها در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و خرج می‌کنند. ما با این امکانات به همین جا که رسیده‌ایم و بازی اول را برده‌ایم موفقیت بسیار بزرگی به دست آورده‌ایم، ان‌شاءالله بازیکنان دو بازی بعدی را خوب انجام می‌دهند و موجب افتخار کشور می‌شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز