خبرگزاری کار ایران

تحلیل رویترز از نتیجه نشست وزرای نفت اوپک؛

کشورها بر سر تولید بیشتر ۳۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز به توافق می‌رسند

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۵۵۰

انتظار می‌رود اوپک به مصالحه برسد و بر سر افزایش متوسط ۳۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز به توافق برسد. این میزان تقریبا ۰.۵ درصد به تولید جهانی نفت کمک خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، قیمت‌های نفت روز چهارشنبه به لطف کاهش ظرفیت ذخایر در لیبی و کاهش انبارهای نفت خام تجاری آمریکا ثابت مانده اما این قیمت‌ها تحت فشار نشست تولیدکنندگان اوپک قرار دارد که ممکن است در نهایت به افزایش تولید جهانی بیانجامد. 

بر اساس این گزارش انبارهای نفت خام آمریکا با سه میلیون بشکه کاهش ذخیره به ۴۳۰.۶ میلیون بشکه در هر هفته منتهی به ۱۵ ژوئن رسیدند. تجار می‌گویند کاهش توزیع نفت لیبی به دلیل سقوط تانکری با حجم ۴۰۰ هزار بشکه هم به کاهش قیمت‌های نفت کمک کرده است. 

به گزارش «رویترز»، عربستان و روسیه(که عضو اوپک نیست اما یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت است) قصد از بین بردن توافقی که به افزایش قیمت‌ها در سال ۲۰۱۷ منجر شد را دارند. دیگر اعضای اوپک از جمله ایران با این طرح مخالف بوده و نگران کاهش قیمت نفت هستند. 

«هری تکیلینگوریان» رییس بخش استراتژی‌های نفتی بانک فرانسوی «بی ان پی» به «رویترز» گفته که دیدار اوپک با تردیدهایی در مورد ایران و مخالفت این کشور برای هرگونه افزایش تولید درگیر است.

بر اساس این گزارش، تحلیل‌گران فنی معتقدند که قیمت‌ها غیرقابل پیش‌بینی است. 

«رابین بایبر» رییس شرکت نفتی «پی وی ام لندن» گفته: توجه بازار معطوف به شرایط متنوع اوپک است. 

«جک الاردیس» محقق مرکز اروپایی «فیتزجرارد» گفته انتظار می‌رود اوپک به مصالحه برسد و بر سر افزایش متوسط ۳۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز به توافق برسد. این میزان تقریبا ۰.۵ درصد به تولید جهانی نفت کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز