خبرگزاری کار ایران

جامعه اسلامی مهندسین:

توصیه‌کنندگان به مذاکره با آمریکا فردا در برابر جوانانی غرور ایرانی را مطالبه می‌کنند، چه پاسخی می‌دهند؟

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۵۵۳

در بیانیه جامعه اسلامی مهندسین آمده است: دم زدن از مذاکره با شیطانی که به راحتی هر چه تمام برجام را که ماحصل چندسال مذاکره چندجانبه بوده است را زیر پا گذاشت از کمترین منطقی برخوردار نیست.

به گزارش ایلنا، جامعه اسلامی مهندسین درخصوص نامه درخواست کنندگان مذاکره با آمریکا بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: ملت شریف و بزرگ ایران سالهاست که طعم شرارت و دشمنی‌های آمریکا و اذنابش را چشیده‌اند. از کودتای ننگین ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ تا راه‌اندازی یکی از نابرابرترین جنگ های تاریخ علیه ملت ایران و نیز حمایت از سازمان های تروریستی که دستشان به خون جوانان این وطن آغشته است تا تحریم های اقتصادی که شکستن کمر این ملت را نشانه رفته اند اما این ملت استوار همواره بر مسیر حق تاکید داشته و هرچند هزینه این مقاومت در برابر زورگویی امریکا را نیز داده است لیکن به الگویی بی بدیل برای همه آزادی‌خواهان جهان و نیز خاری در چشم همه مستکبران بدل شده است.

این بیانیه تصریح کرده است: دم زدن از مذاکره با شیطانی که علیرغم همه توصیه‌های کشورهای هم پیمان خودش و برخلاف بسیاری از قواعد بین المللی به راحتی هر چه تمام برجام را که ماحصل چندسال مذاکره چندجانبه بوده است را زیر پا گذاشت از کمترین منطقی برخوردار نیست.

این بیانیه تاکید می‌کند: حالا که ترامپ به تمام دنیا وعده داده که ایرانیان را با فشار تحریم های اقتصادی پای میز مذاکره می‌نشاند و وزیر خارجه اش چندین شرط برای چنین مذاکره ای می شمارد، فارغ از هر تفکر و سلیقه سیاسی دعوت به چنین میدان مذاکره ای بازی در زمین دشمن خبیث نیست؟

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: توصیه کنندگان به این مذاکره، فردا در برابر جوانانی که عزت خود را و غرور ایرانی خود را مطالبه می‌کنند چه پاسخی خواهند داشت؟

برجام نتیجه یک مذاکره طولانی بود که در فضای دیپلماسی انجام شد اما حالا که فردی مثل ترامپ با رفتارهای خودسرانه و متکبرانه به قواعد دیپلماتیک نیز پایبند نیست مذاکره با وی در این شرایط چه معنایی جز پذیرش حقارت خواهد داشت و زهی خیال باطل که ایرانی ذلت را بپذیرد چراکه ایرانیان در طول تاریخ عزت و غیرت خود را به تمام جهانیان نشان داده اند.

«شایسته است به جای پرداختن به چنین شیوه های غیر عاقلانه ای تمام توان خود را صرف اتحاد داخلی و انسجام ملی نماییم و همه اقشار و آحاد جامعه چه مسئولان محترم و چه مردم شریف ایران و نیز همه فعالان سیاسی و اقتصادی کشور عزم خود را برای مقاومتی جانانه بر پایه داشته های خویش و تولید ملی جزم کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز