خبرگزاری کار ایران

در دیدار با وزیر خارجه نروژ مطرح شد؛

انتقاد صالحی از واکنش شتابزده اروپایی‌ها به خروج آمریکا از برجام

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۸۱۲

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان، از واکنش شتابزده بعضی از شرکت‌های اروپایی نسبت به خروج آمریکا از برجام انتقاد کرد و گفت: سیاست‌های آمریکا محکوم به شکست است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفر خود به نروژ با "اینه اریکسن سوریده" وزیر امور خارجه نروژ دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه نروژ در این دیدار با تشریح مواضع کشورش در قبال برجام اظهار داشت: نروژ در کنار اتحادیه اروپا قویا از استمرار برجام و حق برخورداری ایران از منافع آن حمایت کرده و در این رابطه تلاش می کند.

در این دیدار، صالحی نیز ضمن قدردانی از حمایت های نروژ از برجام و روابط خوب دوجانبه، بر اهمیت دریافت نتایج ملموس ملت ایران از حمایت های سیاسی و اقتصادی اروپا از برجام تاکید کرد.

وی با انتقاد از واکنش شتابزده بعضی از شرکت‌های اروپایی نسبت به خروج آمریکا از برجام، سیاست‌های آمریکا را محکوم به شکست خواند و فروپاشی برجام را آسیبی جبران‌ناپذیر برای جامعه جهانی برشمرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان حفظ احترام به شئونات ملت ایران را در رأس نظام تصمیم گیری در سیاست خارجی کشور برشمرد و تاکید کرد: پایبندی به تعهدات بین المللی صرفا در یک ساز و کار متقابل امکان‌پذیر است.

صالحی همچنین یادآور شد: اعتمادسازی مهم و ضروری بوده، اما مستلزم اقدام به هنگام و موثر طرفین است و امیدواریم اروپا با درک حساسیت شرایط به اجرای تعهداتش در زمان مورد انتظار اقدام کند.

وزیر خارجه نروژ نیز حمایت کشورش از برجام را بسیار جدی توصیف کرد و خروج از آن را دارای تبعات سنگین برای ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه، رژیم منع اشاعه و گسترش سلاح‌های هسته‌ای و بی اعتبار شدن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواند و ابراز امیدواری کرد که حفظ برجام بتواند به عنوان تسهیل کننده حل مناقشات منطقه ای عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز