خبرگزاری کار ایران

امیر دریادار خانزادی:

ناو بالگردبر «خارک» گزینه اصلی برای اعزام به اقیانوس اطلس است

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۸۸۴

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اگر ماموریت اقیانوس اطلس در دستور کار قرار گیرد، ناو بالگردبر "خارک" یکی از گزینه‌های اصلی ما برای اعزام خواهد بود.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به بازگشت ناو بالگردبر خارک به گشت دریایی، این ناو را به نوعی بزرگترین ناو پشتیبانی غرب آسیا برشمرد و اظهارداشت: ناو بالگردبر خارگ طی سال‌های گذشته برای تعمیرات اساسی از چرخه ماموریت خارج شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در این تعمیرات سیستم رانش و قسمت‌های زیرآبی آن در داک خشک قرار گرفت و همه آنها توسط متخصصین داخلی تعمیر و نوسازی شد.

دریادار خانزادی با بیان اینکه فرآیند تعمیر رانش این شناور به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت، بیان کرد: خارگ تنها شناور سامانه بخار است و فناوری پیچیده و ارزشمندی دارد که صنایع داخلی ما به آن دست یافته‌اند.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، در این پروژه، سیستم محرکه و اجزای مرتبط با آن تعویض و به طور کامل نو شده است و شناور خارگ بعد از چند مرحله آزمایش ساحلی و دریایی، به همراه ناوگروه ۵۴ عازم خلیج عدن شد.

وی در عین حال تاکید کرد: خارگ یک شناور بزرگ، پایدار و مناسب برای ماموریت‌های دوردست در نیروی دریایی ارتش است و قطعا اگر ماموریت اقیانوس اطلس در دستور کار قرار گیرد، ناوبالگردبر خارگ یکی از گزینه‌های اصلی ما برای اعزام خواهد بود.

دریادار خانزادی افزود: تعمیراتی که صورت گرفت پیشگیرانه نبود بلکه یک تعمیرات اساسی بود. این فناوری تنها در اختیار کشور انگلیس قرار دارد و آنها نیز هیچ اطلاعات و امکاناتی برای تعمیرات در اختیار ما قرار نمی‌دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش معتقد است که صنایع داخلی و متخصصین نیروی دریایی ما به خوبی توانستند سیستم رانش بخار این شناور را تعمیر و نوسازی کنند.

وی در پایان گفت: ناو خارگ در داخل بازسازی و قلب این مجموعه توسط متخصصین داخلی نو شد که وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز