خبرگزاری کار ایران

یک منبع آگاه ژاپنی خبر داد؛

اولین سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران بعد از پیروزی انقلاب

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۰۵۸

نخست وزیر ژاپن قرار است ماه آینده به ایران سفر کرده و حمایتش را از برجام اعلام کند. این سفر، نخستین سفر نخست‌وزیر ژاپن بعد از انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری «مایینیچی» ژاپن، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن قرار است در ماه جولای به ایران سفر کند.

بر اساس این گزارش به گفته یک منبع خبری در دولت ژاپن، شینزو آبه قرار است در این دیدار با حسن روحانی، رییس‌‌‌جمهور ایران دیدار داشته باشد. 

این رسانه نوشت: این اولین سفر یک نخست‌‌وزیر ژاپن به ایران بعد از سال ۱۹۷۸ است. 

بر اساس گزارش این رسانه این دیدار بخشی از تور خاورمیانه و اروپای نخست‌‌‌‌وزیر ژاپن در اواسط ماه جولای است. اگر این دیدار با حسن روحانی انجام بگیرد، شینزو آبه بار دیگر حمایت ژاپن از توافق هسته‌‌‌‌ای را بعد از خروج آمریکا از برجام اعلام خواهد کرد. توکیو به دنبال تقویت روابط با تهران به عنوان یکی از تولیدکنندگان عمده نفت وگاز است. 

شینزو آبه قرار است بعد از سفر به خاورمیانه به بلژیک و فرانسه سفر کند. در بروکسل، نخست‌‌‌وزیر ژاپن قرار است توافق تجارت آزاد را بین اتحادیه اروپا و ژاپن به امضا برساند. علاوه بر ایران، آبه قرار است به عربستان و مصر نیز سفر کند. 

به گفته منابع آگاه دولتی ژاپن، برنامه سفر نخست‌‌‌وزیر ژاپن به زودی نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز