خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:

جامعه و فضای مجازی گرفتار امپراطوری رسانه‌ای شده که منطق ندارد/ هر کسی مقابل رهبری قرار بگیرد وابسته به جریان نفاق است

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۰۹۸

امام جمعه مشهد تاکید کرد: عناصری که در قالب جریان‌های سیاسی، نخبه و افراد صاحبنظر یا صاحب تریبون در مقابل هر حرکتی که در دفاع از رهبری و ولایت است، قرار می‌گیرند و با ابزار تخریب و هتک حرمت رویارویی می‌کنند، اینها همان وابستگان جریان نفاق و تخریب هستند که آن گونه با شهید بهشتی معامله کردند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد گفت: امروز سالگرد بزرگترین جنایت قرن اخیر در دنیای اسلام یعنی تخریب قبور ائمه اطهار (ع) در بقیع است. این حرکت با توطئه مامور انگلیسی ایجاد شد و وهابیت آن را از بین برد که موجب ناراحتی قلوب شیعیان و مسلمان شد. این مسئله به عنوان یک نماد تداوم مظلومیت اهل بیت در این زمان خود را نشان داده است و متاسفانه همچنان ثابت است.

بقیع در مدینه یک نقطه تاریک و ظلمانی است

وی با بیان اینکه امروز در دل شهر مقدس مدینه، یک نقطه تاریک و ظلمانی وجود دارد و آن بقیع است، اظهار داشت: علت تاریکی و ظلمت این نقطه در مدینه این است که این قطعه از زمین به عزیزان پیامبر (ص) منسوب است یعنی پیامبر (ص) امروز در مدینه مظلومیتش این گونه ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه تصریح کرد: امروز روز اول هفته قوه قضاییه است. بنده به نوبه خودم از غیرتمندی این نهاد مقدس و مسئولان متصلب دینی آن در مقابله با منکرات شرعیه و ناهنجاری‌های دینی که در این استان صورت می‌گیرد، تشکر می‌کنم.

میان مظلومیت اهل بیت و شهید بهشتی قدر مشترک وجود دارد

علم‌الهدی ادامه داد: هفته قوه قضاییه به مناسبات شهادت دکتر بهشتی است که به عنوان اولین رئیس قوه قضاییه نظام جمهوری اسلامی در حادثه دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر به شهادت رسید، نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه میان مظلومیت اهل بیت پیامبر (ص) - که تا به امروز نمادش را در تخریب ائمه مشاهده می‌کنیم - و مظلومیت شهید بهشتی در این انقلاب قدر مشترک وجود دارد، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی منصب و عنوان مظلوم را از امام خمینی دریافت کرد. امام خمینی گفت شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلومانه به شهادت رسید.

وهابیت به عنوان نماینده استکبار جهانی در دنیای اسلامی شناخته می‌شود

امام جمعه مشهد افزود: قدر مشترک این است که مظلومیت اهل بیت پیامبر (ص) در کنار تمام جریان‌های تاسف‌باری که عواطف مردم را جریحه‌دار می‌کند، یک نقطه شفاف‌سازی و بصیرت‌سازی دارد و آن اینکه در تجربه چهارده قرن تاریخ اسلام از شهادت پیامبر (ص) تا به امروز، در جریان مظلومیت اهل بیت پشت این مظلومیت نابحق، جریان قدرت و ثروت و جریان استکبار را مشاهده می‌کنیم؛ یعنی جریان کفر و استکبار برای قدرت و ثروت، اهل بیت پیامبر (ص) را مورد اذیت و آزار قرار دادند و این مسئله یعنی هر جریان استکباری که در جهان ظهور می‌کند در تداوم همان جریان قدرت و ثروت ظالم است.

علم‌الهدی اضافه کرد: وهابیت به عنوان نماینده استکبار جهانی در دنیای اسلامی شناخته می‌شود زیرا وهابیت رشد و نمو خود را با دشمنی اهل بیت آغاز کرد.

وی به بصیرت‌آفرینی ناشی از شهادت شهید بهشتی اشاره کرد و ابراز داشت: شهادت مظلومانه شهید بهشتی به غیر از وضعیت اسف‌باری که برای ارادتمندان ایشان در حدود چهل گذشته به وجود آورد، یک جریان بصیرت‌آفرین بود که این نوع برخورد با نیروی وابسته به امام و رهبری یعنی توهین کردن، تهمت زدن، اهانت کردن، بر علیه او سم‌پاشی کردن و تخریب یک جریان نفاق و خیانت در این نظام نسبت به هر عنصری است که وابسته به رهبری باشد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جریان تخریب و هتک هنوز هم ادامه دارد، عنوان کرد: دشمنان شهید بهشتی دو دسته بودند؛ نخست، منافقین و دومی، خائنان که در صدر آنها بنی‌صدر ملعون بود.

هر کسی که مقابل رهبری قرار بگیرد، وابسته به جریان نفاق و تخریب است

علم‌الهدی با بیان اینکه آن ظلم به شهید بهشتی تخریب ایشان بود، یادآور شد: دشمنان فکر می‌کردند اگر این نیروی نزدیک به امام را بزنند، ولایت امام تخریب می‌شود بنابراین ایشان را تخریب کردند، تهمت زدند و در این باره حتی شاهد تحریف و تغییر سخنان‌ شهید بهشتی بودیم. آنها با هتک حرمت، دروغ و تخریب به شهید بهشتی تهمت زدند.

وی تاکید کرد: عناصری که در قالب جریان‌های سیاسی، نخبه و افراد صاحبنظر یا صاحب تریبون در مقابل هر حرکتی که در دفاع از رهبری و ولایت است، قرار می‌گیرند و با ابزار تخریب و هتک حرمت رویارویی می‌کنند، اینها همان وابستگان جریان نفاق و تخریب هستند که آن گونه با شهید بهشتی معامله کردند.

امروز جامعه و فضای مجازی گرفتار امپراطوری رسانه‌ای شده که منطق ندارد

امام جمعه مشهد با یادآوری اینکه نسل جوان ما باید از مظلومیت شهید بهشتی این بصیرت را فرابگیرد و این شناخت را در برابر موضع‌گیری‌ها تشخیص دهد، بیان کرد: هرکس برخلاف میل عده‌ای تا یک جریان سیاسی حرفی را بیان کرد یا موضع بی‌پروایی در خط دفاع از ولایت، رهبری و نظام گرفت، عده‌ای با آنها به جای اینکه با بحث، گفتمان و استدلال کنند، با فحش، دشمنام و تخریب مقابله می‌کنند.

علم‌الهدی تخریب و هتک را بزرگترین حرکت تروریستی و ارعاب در جامعه امروز دانست و گفت: امروز جامعه و به‌خصوص فضای مجازی گرفتار امپراطوری رسانه‌ای شده که منطق ندارد و در جریان مدافع نظام و ارزش‌ها با تهمت، افترا، دروغ و تخریب مقابله می‌کند.

جنگ نرم و نبرد رسانه‌ای جایگزین میدان‌های رزمی شده است

وی با اینکه مظلومیت شهید بهشتی در برابر دشمنان باید بصیرتی باشد که به آینه شفافی باشد که برای جریان‌شناسی‌های خود قرار دهیم، اظهار داشت: هرچه از عمر نظام و پویایی انقلاب سپری می‌شود و اقتدار نظام و انقلاب ما اوج می‌گیرد، دشمنی دشمنان پیچیده‌تر می‌شود و آنها با فتنه‌های پیچیده‌تری با ما مقابله می‌کنند.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: امروز، روزی است که جنگ نرم و نبرد رسانه‌ای و حرکت‌های فتنه‌گرانه جایگزین میدان رزمی شده که دشمن جرات حضور را به خاطر غیرتمندی مردم نمی‌کند.

هرکس در دنیا از منافقین حمایت کند، آبرویش رفته است

علم‌الهدی در ادامه به عملکرد جریان تروریستی منافقین پرداخت و تصریح کرد: جریان منافقین که به صورت خطرناک‌ترین جریان تروریستی دنیا در این کشور به وجود آمد، حدود ۱۸ هزار انسان از انسان‌‌های عالم تا انسان عادی را به شهادت رساند. این جریان قبل از آنکه وارد عرصه نابکارانه ترور فیزیکی شود، حرکت‌شان در حوزه فتنه، نفاق، هتک حرمت و تخریب چهره‌ها بود و بعد از شکست خوردن نتیجه نفاق‌گری‌هایشان موجب شد پایگاه‌شان در میان مردم از بین برود، دست به اسلحه شدند و ترور فیزیکی را دنبال کردند.

وی افزود: در زمانی که کشور درگیر جنگ بود، جریان تروریستی منافقین در کشور بیرحمانه بچه شیرخواره تا رئیس‌جمهور مملکت را ترور کردند. این مسئله موجب شد تا چهره کریه آنها برای همه نسل‌ها تا آینده شفاف شود و امروز در دنیا، هرکس به حمایت از آنها بپردازد، آبرویش رفته است. کار اول آنها ترور شخصیت با ابزار توطئه، دروغ و تهمت بود و بعد ترور فیزیکی.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: امروز جریان‌هایی که با همین ابراز می‌آیند و با مدافعان ولایت مقابله می‌کنند اگر در این عرصه شکست بخورند - که شکست می‌خورند - بعید نیست آنها به عنوان جلد دوم منافقین عمل کنند. این جریانی است که در گذشته نمونه‌اش را دیده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز