خبرگزاری کار ایران

در سالگرد بمباران شیمیایی سردشت؛

مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بر مشارکت جامعه بین‌المللی برای رهایی از این سلاح‌ها تاکید کرد

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۸۵۴

مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به مناسبت فراررسیدن سی و یکمین سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت پیامی را به نمایندگی از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام احمد اوزومجو به شرح زیر است: 

هر ساله در روز ۲۸ ژوئن با هدف گرامیداشت یاد و خاطره مردان و زنانی که در حمله شیمیایی به شهر سردشت در ایران جان خود را از دست دادند و کسانی که هنوز رنج و آلام آن را تحمل می‌‌‌کنند، گردهم می‌‌‌‌آییم. نام سردشت، ایپر و حلبچه در بردارنده این پیام مهم به جامعه بین‌‌‌‌‌‌المللی است که کاربرد سلاح شیمیایی، نه آن زمان، نه در حال حاضر و نه برای همیشه قابل تحمل نیست.

حال که فرصتی برای گرامیداشت این حمله مخرب در سی و یک سال پیش به وجود آمده، مایلم همبستگی سازمان منع سلاح‌‌‌های شیمیایی را با افرادی که جان خود را در اثر کاربرد اینگونه سلاح‌‌‌های شیمیایی از دست داده‌‌‌اند و همچنین مراتب تسلیت این سازمان را به خانواده‌‌‌های ایشان تقدیم کنم.

متاسفانه میراث سردشت هنوز درس عبرتی برای همه نشده است. امروز ما شاهد شاهد کاربرد مستمر مواد شیمیایی به عنوان سلاح هستیم. حفظ و دفاع از هنجارهای برآمده از کنوانسیون سلاح های شیمیایی مستلزم نظارت دائم است. هرگونه اقدام مغایر با کنوانسیون که منجر به نادیده گرفتن هنجارهای جهانی علیه سلاح های شیمیایی شود باید به قویترین شکل ممکن توسط جامعه بین‌‌‌المللی محکوم شود.

کنوانسیون سلاح‌‌‌های شیمیایی برای بیست و یک سال به مردان، زنان و کودکان حمایت نامحدودی را در مقابل یک دسته از سلاح‌‌های کشتار جمعی ارائه کرده است. مجاز دانستن کاربرد سلاح‌‌‌‌های شیمیایی به منزله خدشه به این حمایت و مغایر صلح و امنیت بین‌‌المللی است.

جامعه بین‌‌‌الملل در پاسخ باید مشارکت مجدد خود را در جهت رهایی جهان از شر این سلاح دهشتناک که عامل رنج و آلام تبعیض آمیز است، تقویت کند. نه مردم سردشت و نه ما کمتر از این را انتظار نداریم. با حفظ روحیه همکاری، بایستی هدف ما به منظور تلاش برای دستیابی دائم به جهانی عاری از سلاح های شیمیایی باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز