خبرگزاری کار ایران

سعیدی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

پیگیری وضعیت دانشجویان در فراکسیون امید/ راهی برای بازگشت نخبگان به کشور پیدا کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۴۱۳

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص پیگیری وضعیت دانشجویان گفت: کمیته‌ای در فرتکسیون امید تشکیل شده است که پیگیر وضعیت دانشجویان است.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره پیگیری وضعیت احکام دانشجویان معترض دی ماه سال گذشته گفت: احکام سنگین است،‌ وزارت علوم و شخص وزیر علوم در حال پیگیری این موضوع هستند که جای تشکر و قدردانی دارد.

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک کمیته هم در فراکسیون امید در حال پیگیری وضعیت دانشجویان ستاره‌دار، دانشجویان بازداشتی و آن دسته از دانشجویانی است که احکام سنگین برای آن‌ها صادر شده است.

وی تاکید کرد: اگر آمار و ارقام داشته باشیم حتما وضعیت این دانشجویان را پیگیری خواهیم کرد.

این عضو حزب کارگزاران و سازندگی با بیان اینکه اگر دانشجویان مواردی را دارند به ما مراجعه کنند، بیان کرد: ما نماینده مردم هستیم، تا زمانی که به ما مراجعه نکنند یا درخواست داده نشود که نمی‌توانیم ورود کنیم.

وی در خصوص کمیته تشکیل شده در فراکسیون امید، عنوان کرد: کمیته تشکیل شده در فراکسیون متشکل از نماینده آموزش عالی و دانشجویان هستند و از دستگاه‌های مربوطه هم دعوت می‌کنیم در این جلسات حضور داشته باشند که علاوه بر گزارش راهکار هم ارائه دهند.

سعیدی در پاسخ به این سؤال که موج مهاجرت نخبگان از کشور افزایش یافته است، برای این‌که چنین سرمایه‌هایی را از دست ندهیم چه کاری باید انجام دهیم، گفت: این مورد حتما باید جزء دستور کار کمیسیون و دولت قرار گیرد. متاسفانه رفتن نخبه‌ها از کشور درصد بالایی پیدا کرده و  از چشم دولتمردان پنهان مانده است.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان سرمایه‌های عظیم کشور هستند که از کشور خارج می‌شوند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه نخبگان عظیم‌ترین و مهم‌ترین سرمایه هر کشور هستند،‌ گفت: ما باید پیگیری و بررسی کنیم که چرا نخبگان از کشور می‌روند و چگونه جذب می‌شوند. ما باید در کمیسیون و دولت راهی برای برگرداندن این قشر به کشور پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز