خبرگزاری کار ایران

سلحشوی به ایلنا خبر داد؛

۲ دانشجو هنوز در بازداشت هستند/ برای ۱۷ نفر حکم صادر شده است/ آمار دانشجویان بازداشتی در وقایع دی ماه بیش از ۹۰ نفر بود

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۴۷۵

رییس فراکسیون زنان مجلس از تهیه فهرست بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویانی که در جریان ناآرامی‌های دی‌ماه سال قبل و پس از آن بازداشت شده‌اند، خبر داد و با اشاره به نقش وزارت اطلاعات در صدور احکام قضایی برخی دانشجویان، گفت که فقط در چند دانشگاه برای ۱۷ نفر از دانشجویان احکام قضایی صادر شده و آمار ۵ نفره ارائه شده ازسوی وزارت علوم نادرست است.

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به صدور احکام سنگین برای برخی دانشجویان بازداشت‌شده در جریان ناآرامی‌های دی‌ماه سال گذشته و پس از آن، اظهار کرد: فهرستی از دانشجویان بازداشت‌شده پس از وقایع دی‌ماه ۹۶ تاکنون تهیه شده که تعدادی بالغ بر ۱۵۰ نفر است.

وی افزود: هرچند می‌دانیم که فهرست موجود احتمالاً فهرستی قطعی و ۱۰۰ درصد دقیق، کامل و موثق نیست اما به هرحال به‌خوبی نشان می‌دهد که آمار دانشجویان بازداشتی در ماه‌های اخیر بیش از ۵۵ نفر و ۹۰ نفر و ... که در مقاطعی اعلام شد، بوده و متاسفانه مساله بازداشت دانشجویان ابعاد گسترده‌تری دارد.

صدور احکام محکومیت برای ۱۷ دانشجو فقط در چند دانشگاه مشخص

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در ادامه همچنین از تهیه یک فهرست ۱۷ نفره از دانشجویانی که در دادگاه محکوم شده‌اند، خبر داد و گفت: همچنین فهرستی از مشخصات برخی دانشجویانی که از دی‌ماه به بعد در دادگاه بدوی حکم حبس، شلاق، جزای نقدی یا ممنوع‌الخروجی و محرومیت از برخی حقوق اجتماعی گرفته‌اند، تهیه شده است.

رییس فراکسیون زنان مجلس دهم تصریح کرد: در حال حاضر مشخصات ۱۷ نفر را در اختیار داریم که در دادگاه بدوی به مجازات محکوم شده‌اند و البته این تعداد فقط مربوط به دانشجویان بازداشت‌شده چند دانشگاه مشخص است و متاسفانه هنوز خبری از وضعیت پرونده قضایی دانشجویان بازداشتی دیگر دانشگاه‌ها را نداریم.

تعداد دانشجویانی که با احکام قضایی روبرو شده‌اند، بیش از آمار ۵ نفره وزارت علوم است

وی ادامه داد: با این حساب آمار دانشجویانی که در این مدت با احکام سنگین قضایی روبرو شده و در دادگاه‌ها محکوم شده‌اند، بیشتر از آمار ۵ نفری است که وزیر علوم اعلام کرده و این نشان می‌دهد که متاسفانه وزارت علوم، هنوز پیگیری جدی درخصوص پرونده‌های دانشجویان انجام نداده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، نقش وزارت اطلاعات دولت در بسیاری از پرونده‌های دانشجویان به‌عنوان ضابط قضایی را غیرقابل انکار خواند و گفت: وزارت اطلاعات، در پرونده قضایی برخی دانشجویان نقش دارد؛ بنابراین دولت و وزارت اطلاعات  باید در این مورد توضیح دهند.

احتمال بازداشت حداقل ۲ دانشجوی دیگر

سلحشوری در پایان گفت: بنابر اطلاعاتی که به ما رسیده است، همچنان حداقل ۲ دانشجو در بازداشت هستند. همچنین اخباری از وجود یک دانشجوی بازداشتی دیگر نیز شنیده‌ایم و در حال بررسی موضوع هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز