خبرگزاری کار ایران

دشتی اردکانی:

دادگاه‌ها با وجود دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خلوت شده‌اند/ سرعت آموزش و استفاده از پابند الکترونیکی بالا است

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۲۱۶

دبیر ستاد هفته خدمات الکترونیک قضایی با اشاره به اینکه ابلاغ بصورت واقعی انجام می‌شود و کسی نمی‌تواند بگوید فلان ابلاغیه به من نرسیده است، گفت: موارد شکواییه هم قابل رویت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا دشتی اردکانی در نشست خبری خود به مناسبت هفته خدمات الکترونیک قضائی گفت: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دوهزارمین روز افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و هفته خدمات الکترونیک هستیم. روز شنبه روز سنا است و نخستین اجلاس سراسری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود و از بسته‌های جدید خدمات الکترونیک قضایی رونمایی خواهیم کرد.

وی در تشریح دیگر روزهای هفته خدمات الکترونیک قضایی اظهار داشت: روز دوم هفته، روز خدمات الکترونیک قضایی و طرح توسعه زیرساخت است که امضای قرارداد با بخش خصوصی را در برنامه داریم. دوشنبه هم روز ابلاغ الکترونیک است که از طرح آگهی رونمایی می‌کنیم. سه‌‌‌شنبه روز معرفی پابند الکترونیک و چگونگی زوایای آن است همچنین روز سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در مشهد همایش سراسری دفاتر را داریم.

دبیر ستاد هفته خدمات الکترونیک قضایی اضافه کرد: در روز اول ارائه بسته‌های جدید آغاز می‌شود که مربوط به دعاوی ثالث و فرجام‌خواهی و اعتراض به قرار دادگاه، ارائه ثبت شکواییه در خصوص چک‌های بی‌‌‌محل، ارائه و ثبت لایحه و اعتراض به رای شورای حل اختلاف است. در این روز در محل اجلاس سران به صورت رایگان ثبت نام می‌کنیم و از هفته پایانی مهرماه در دفاتر خدمات الکترونیک این کار به صورت رسمی انجام می‌شود.

دشتی اردکانی در پاسخ به این سوال که یکی از کارهای دفاتر صدور حکم قضایی است، در مورد سازوکار این فرآیند تصریح  کرد: سوالات قضایی را مسئولان قضایی پاسخ می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت‌ها پاسخگو است، خاطرنشان کرد: الان در تهران و سایر شهرها در سال ٢٣ میلیون ابلاغیه صادر شده است. قبلا برای ابلاغیه روند طولانی و مشکلات زیاد بود. الان در ابلاغ الکترونیک صرفه‌جویی در وقت و هزینه شده است. قبلا ابلاغیه‌ها الصاق می‌شد. الان در امنیت کامل روی سامانه و موبایل دیده می‌شود.

دبیر ستاد هفته خدمات الکترونیک قضایی با بیان اینکه ابلاغ به صورت واقعی انجام می‌شود و کسی نمی‌تواند بگوید فلان ابلاغیه به من نرسیده است، ابزار داشت: موارد شکواییه هم قابل رویت است. با این کار، کمک به محیط‌زیست و ترافیک می‌شود و استفاده از تکنولوژی به‌روز انجام شده است.

دشتی اردکانی ادامه داد: ما دفاتر سیار را هم در نظر گرفته‌ایم تا مردم کارشان عقب نیفتند.

وی درخصوص پابند الکترونیک هم بیان کرد: در کشور ما شرکت حامی با همراهی دانشگاه علم و صنعت این پابند را تولید کرده‌اند. این پابند در خارج از کشور با ٣٠٠٠ یورو تهیه می‌شود اما در کشور ما با دو میلیون و دویست هزار تومان تولید می‌شود و هر کسی از آن استفاده کند، باید پول را ودیعه بگذارد و پس از پایان صدور حکم پس داده می‌شود.

دبیر ستاد هفته خدمات الکترونیک قضایی با بیان اینکه این پابند در تهران و یزد بصورت پایلوت آزمایش شده است، یادآور شد: با این پابندها متهم باید در محدوده‌ای که دادگاه اعلام کرده حضور داشته باشد. همچنین این پابندها برای متهمان با جرم تعزیری درجه ٥ تا ٨ قابل استفاده است.

وی افزود: در کرج و قزوین هم آموزش استفاده از این پابند شروع شده است. سرعت آموزش و استفاده بالا است

دشتی ارکانی با تاکید بر اینکه با تحقیقات میدانی می‌گویم مردم از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی رضایت کامل دارند و دادگاه‌های ما خلوت شده است، در خصوص موضوع فرهنگ‌سازی عنوان کرد: ما در سال‌هایی که دفاتر خدمات داشتیم مردم با این کار آشنا شده‌اند. هم‌‌‌اکنون ٨٩ خدمت جدید به دفاتر اضافه می‌شود، مردم می‌توانند به سهولت از آنها استفاده کنند ما زیرساخت‌ها را فراهم کردیم و زمان ثبت نام در سنا بصورت پایلوت گذشته است و الان کلیه خدمات از همین طریق صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای متقاضیان ثبت‌‌نام، دفاتر را در مراکز استان‌ها و شهر تهران داریم تا با افزایش دفاتر مردم معطلی برای استفاده از خدمات نداشته باشند، گفت: تعداد دفاتر خدمات الکترونیک تا ١٥٠ دفتر افزایش خواهد داشت

دبیر ستاد هفته خدمات الکترونیک قضایی درخصوص آگهی الکترونیک اظهار داشت: دیگر آگهی‌ها در روزنامه رسمی منتشر نخواهد شد و در سایت منتشر می‌شود. شرایط دفاتر این است که حتما باید در طبقه همکف باشد یا آسانسور داشته باشد.

دشتی اردکانی درباره شرایط تقاضای دریافت دفتر تصریح کرد: حتما متقاضیان دریافت دفتر باید دارای مدرک لیسانس حقوق و پنج سال سابقه مدیریت حقوقی و آشنایی با فناوری اطلاعات را داشته باشند. 

وی درخصوص سازوکار نظارت بر این دفاتر خاطرنشان کرد: بازرسان حکومتی به صورت مستمر این دفاتر را زیر نظر دارند و کانون خدمات الکترونیک قضایی هم جداگانه بر دفاتر نظارت می‌کند. این نظارت‌ها، بسیار کامل و مستمر خواهد بود. 

دبیر ستاد هفته خدمات الکترونیک قضایی افزود: اگر کسی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت داشته باشد می‌‌تواند به سایت http://www.adliran.ir/ بروند و شکایت‌شان را ثبت کنند. این شکایات به سرعت رسیدگی خواهد شد.

دشتی اردکانی درخصوص قطعی مکرر سیستم خدمات الکترونیک نیز ابراز داشت: در این هفته تفاهم‌‌نامه‌‌‌ای با بخش خصوصی امضا می‌‌‌کنیم که با تقویت زیرساخت؛ قطعی را کاهش دهیم. البته شما می‌دانید در تحریم هستیم و گاهی برای نبود یک قطعه به مشکل برمی‌‌‌خوریم اما ان‌‌‌شاءالله این مشکلات کاهش می‌‌‌یابد. 

 

وی اضافه کرد: شماره رسیدگی به شکایات اداره کل خدمات قضایی ٦٣٩٧٧ است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز