خبرگزاری کار ایران

بهشتی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

نتانیاهو می‌خواهد میان تهران و مسکو دشمنی بیندازد/ دولت اسد باید بگوید ایران در سوریه بماند یا نماند، نه روسیه

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۵۶۳

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: تشخیص ماندن یا نماندن نیروهای سیاسی و نظامی یک کشور، برعهده دولت مرکزی همان کشور است که در این چارچوب، دولت بشار اسد است که باید بگوید ایران بماند یا نماند.

حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه در سفر به مسکو توانسته موافقت روسیه مبنی بر خروج نظامی ایران از سوریه در قالب یک طرح را جلب کند، گفت: یکی از ابعاد توطئه‌هایی که دشمنان ایران به ویژه امریکا و اسرائیل طی ماه‌های اخیر به آن شدت بخشیده‌اند، جنگ رسانه‌ای است به این معنا که آنها با بازی‌های رسانه‌ای و ایجاد جنگ روانی، می‌خواهند افکارعمومی ایران را تحت تاثیر قرار داده و موفقیت‌های دیپلماتیک ایران را در عرصه‌های مختلف به ویژه محور مقاومت تحت شعاع قرار دهند.

وی ادامه داد: مسئله‌ای هم که به آن اشاره شد، ادعایی است که نتانیاهو مطرح کرده و نباید اعتبار چندانی برایش قائل شد. در واقع، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درصدد آن است که از یک سو، این مسئله را به افکارعمومی ایران القا کند که ایران در سوریه هیچ توفیق و دستاوردی را نداشته و اقداماتش فقط هزینه‌تراشی برای مردم ایران به همراه داشته است و از طرف دیگر، او می‌خواهد میان تهران و مسکو دشمنی بیندازد.

این کارشناس مسائل اوراسیا با بیان اینکه اگر این خبر صحت داشته باشد و تلاش روسیه خروج همه نیروهای نظامی خارجی از سوریه واقعیت داشته باشد، روس‌ها باید اولین کشوری باشند که از سوریه خارج شوند، اظهار داشت: مسئله مهم دیگر آن است که نه روسیه، نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری، هیچ کدام در مقامی نیستند که بگویند ایران از سوریه خارج شود.

بهشتی‌پور افزود: تشخیص ماندن یا نماندن نیروهای سیاسی و نظامی یک کشور، برعهده دولت مرکزی همان کشور است که در این چارچوب، دولت بشار اسد است که باید بگوید ایران بماند یا نماند.

وی با اشاره به حضور نظامی ترکیه و امریکا در شمال سوریه تصریح کرد: ترکیه و ایالات متحده به دعوت و درخواست دولت دمشق به سوریه نیامده بودند و حضورشان در این کشور هم از نظر حقوق بین‌الملل غیرقانونی است. حال، این کشورها که از سوریه برای حضورشان اجازه نگرفته بودند به درخواست روسیه نیز از سوریه خارج نخواهند شد.

این تحلیلگر ارشد مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه در صحت و سقم ادعاهای نتانیاهو تردیدهای بسیاری وجود دارد ولی اگر هم این مسئله واقعیت داشته باشد، طرحی اسرائیل پسند است، خاطرنشان کرد: من بیش از هر چیز فکر می‌کنم این ادعا، در راستای جنگ روانی و جنگ رسانه‌ای است که اسرائیلی‌ها و امریکایی‌ها علیه ایران کلید زده‌اند و به همین خاطر، نباید به این مسئله توجه چندانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز