خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان؛

وظایف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به منظور حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی و فرهنگی مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۸۸۰

نمایندگان مجلس وظایف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به منظور حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی و فرهنگی را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در بررسی طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی- فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی- فرهنگی با ماده ۲ این طرح با ۱۶۲ رأی موافق، ۹ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده ۲ این طرح؛ به منظور حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی- فرهنگی، سازمان مکلف است:

الف- با همکاری وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف مدت حداکثر دو سال پس از تصویب این قانون نسبت به تکمیل، تعیین و ابلاغ محدوده بافت تاریخی- فرهنگی کلیه شهرها و روستاهای تاریخی اقدام کند.

ب- با همکاری وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف مدت حداکثر دو سال پس از تصویب این قانون نسبت به تهیه چارچوب طرح های ویژه حفاظت و احیای بافت های تاریخی- فرهنگی (از جمله تعیین حرایم) با رویکرد صیانت از ارزش های تاریخی – فرهنگی و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان این محدوده ها اقدام کند.

پ- ظرف مدت یکسال پس از تصویب این قانون، دستورالعمل های موردنیاز برای مدیریت بهره برداری، نگهداری و پشتیبانی بناها، اماکن و بافت های تاریخی- فرهنگی با اولویت واگذاری فعالیت ها به بخش غیردولتی را تهیه و ابلاغ کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز