خبرگزاری کار ایران

یوسفی در نطق میان دستور:

دشمنان ایران هیچ‌گاه هیچ جایگاهی در میان مردم خوزستان ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۸۴۵

یک نماینده مجلس گفت: در حوزه سیاست داخلی به نظر می رسد جریانی که آینده سیاسی را در حوزه هایی مانند انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری را رقم خواهد زد یک جریان جدید سیاسی نیست بلکه جریانی است که فهم بیشتری از واقعیات اجتماعی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، همایون یوسفی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور  خود با بیان اینکه در ملغبه ای از حواشی سیاسی، رسانه ای و اجتماعی ماهیت پدیده ها و مشکلات کشور ناشناخته می‌ماند، گفت: به همین دلیل راهکار مناسب پیدا نمی شود. امروز بنا به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری موضوعات اقتصادی از اهم مشکلات کشور است و باید در این رابطه یادآوری کرد که اقتصادهای دانش بنیان دنیا به سیاست های گذشته برنمی گردند.

وی ادامه داد: با بازگشت به سیاست های گذشته مانند سهمیه بندی نمی توان بحران اقتصادی را کنترل کرد و لازمه حل مشکلات اقتصادی کشور شفاف سخن گفتن با مردم و با اقتصاد بانک محور و اقتصاد توزیعی نه تولیدی؛ در کوتاه مدت نمی توان نسخه شفاف بخشی را برای اقتصاد پیچید و باید برای میان و بلندمدت نسبت به جراحی های عظیم اقتصادی برنامه ریزی کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سال رونق تولید باید به دو رکن اصلی آن یعنی ثبات اقتصادی و سرمایه گذاری اقدام کرد که متاسفانه در حال حاضر سرمایه گذاری اغلب به سمت بازار غیرمولد مانند طلا، ارز، مسکن و خودرو معطوف است که با وضع مالیات و عوارض بر این بازارهای غیرمولد و اصلاح قوانین بانکی و مالیاتی می توان زمینه رونق تولید را فراهم کرد.

یوسفی افزود: در حوزه سیاست داخلی به نظر می رسد جریانی که آینده سیاسی را در حوزه هایی مانند انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری را رقم خواهد زد یک جریان جدید سیاسی نیست بلکه جریانی است که فهم بیشتری از واقعیات اجتماعی داشته باشد و دولت باید به این نکته توجه داشته باشد که کشور را نمی توان با دستورالعمل های یکسان و بدون در نظرگرفتن پتانسیل های منطقه ای اداره کرد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حال حاضر به علت انقلاب در حوزه های علمی و ارتباطی مبانی سیاست، اقتصاد و امنیت در حال تغییر و به سرعت بازتولید ثروت و قدرت در جهان در حال شکل گیری است بنابراین نقش امروزه دستگاه دیپلماسی یک نقش تاریخی است و باید برای تعریف جایگاه خود در آینده منطقه و جهان تلاش وافری داشت و عرصه قدرت کشورها در آینده نزدیک نه در جنگ سخت بلکه در حوزه هایی مانند جنگ اقلیم، ژنتیک و هوش مصنوعی و علوم شناختی و جدید است بنابراین وظیفه مجلس و دولت در شرایط فعلی شاید از هر زمان دیگری مهمتر باشد.

وی با بیان اینکه در عرصه موضوعات منطقه ای عزت ما در جهاد و اقتدار است، تصریح کرد: یکی از اهداف فشارهای خارجی ایجاد چندگانگی در کشور است و به صورت ماهیتی در منطقه اتفاقی نیفتاده که آرایش جنگلی شکل بگیرد؛ کدام مذاکره تحت فشار انجام شده و قدرت های استعماری در مذاکره به جای تعامل قصد تحاول دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد مهمترین راهبرد اصلی کشور در حال حاضر افزایش انسجام داخلی و اقتدا به فرمایشات مقام معظم رهبری و انتخاب مردم ایران به عنوان بزرگترین شریک راهبردی برای مسئولان کشور است. ظرفیت های خوزستان می توان در کاهش تنش و تشنج منطقه ای استفاده کرد، جغرافیای جنوب ایران و به ویژه خوزستان مهمترین عامل در شکل بخشیدن و تثبیت روابط ایران با کشورهای منطقه و جهان در آینده به شمار می رود.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین از ظرفیت های خوزستان و جنوب ایران می توان در پر کردن خلاءهای دیپلماتیک و ژئوپولتیک دستگاه سیاست خارجی استفاده بهینه کرد اما متاسفانه علیرغم پتانسیل های خوزستان نگاه راهبردی نسبت به آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: به همان دلایلی که دشمنان ایران، خوزستان را در آغاز جنگ به عنوان نقطه هدف انتخاب کردند اکنون نیز به عنوان نقطه هدف دشمنان است با این تفاوت که در پایان جنگ ما خوزستان را رها کردیم اما دشمنان ایران خوزستان را رها نکردند بنابراین نباید در خصوص مسائل خوزستان دچار ساده انگاری و ساده اندیشی شویم و موضوعاتی مانند سیاه نمایی سازمان یافته، وجود پول‌های فراوان با منشاء نامشخص، ورود فراوان اسلحه های نیمه سنگین،  ورود در عرصه های رسانه ای، فرهنگی، سیاسی و اجرایی استان، تاریخ سازی و هویت سازی جهت دار دستگاه های ذیربط با حساسیت بیشتری به آنها ورود کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دشمنان بدانند که صف مردم خوزستان و اقوام شریف آن همیشه در مقابل دشمنان این آب و خاک واحد بوده و دشمنان ایران هیچگاه هیچ عقبه و جایگاهی در میان مردم خوزستان ندارند.

یوسفی همچنین بر ضرورت توجه مسئولان به صنایع پایین دست نفت و کشاورزی، مشکلات روزافزون صنعت و شهرک های صنعتی، همسان سازی حقوق بازنشستگان، پرداخت معوقات معلمان و مدیریت امور شهری در اهواز تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز