خبرگزاری کار ایران

سرمدی در گفت‌وگو با ایلنا:

تصمیم اجراى طرح سرا به قوت خود باقى است/ زمان دموکراتیک کردن جریان اصلاحات فرا رسیده است/ سرا حضور ٣٠ درصدى زنان در لیست را تضمین مى‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۷۳۹

عضو حقیقی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه طرح سرا با حضور کاندیداهای شاخص اصلاح‌طلب قابل اجرا است، گفت: این طرح حضور ٣٠ درصدى زنان در لیست انتخابات را تضمین مى‌کند.

پرستو سرمدی عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه  شوراى عالى سیاست‌گذارى مصمم است، طرح سرا را در انتخابات پیش روی مجلس اجرا کند، گفت: البته این امر زمانى اتفاق مى‌افتد که معناى انتخابات شکل گرفته باشد و نامزدهاى اصلى جریان در انتخابات حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در اینصورت شورا اجراى طرح‌ سرا را به منظور تعیین دموکراتیک لیست‌هاى انتخاباتى اصلاح‌طلبان ضرورى مى‌داند؛ چرا که زمان آن رسیده جریان اصلاحات که خود را ادامه جنبش دموکراسى‌خواهى یکصد ساله مردم ایران مى‌داند، نسبت به دموکراتیک کردن سازوکارهاى درونى خود اقدام کند.

این کنش‌گر سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه «طرح سرا» این امکان را ایجاد مى‌کند که به جاى یک نهاد بالادستى، بدنه جریان اصلاحات که همیشه بار اصلى این جریان را به دوش کشیده، لیست‌ها را تعیین کنند، تاکید کرد: امیدواریم تمامى فعالان اصلاح‌طلبی که در احزاب، نهادهاى مدنى و رسانه‌ها حضور دارند، با ورود به سامانه سرا در شکل‌گیرى لیست‌هاى انتخاباتى و تعیین راهبرد اصلاحات در برخورد با انتخابات ایفاى نقش کنند.

وی افزود: علاوه بر این طرح سرا حضور ٣٠ درصدى زنان در لیست‌هاى انتخاباتى را تضمین مى‌کند. امیدواریم با این حضور چهره مردانه مجلس کمى تغییر کند.

وی درباره انتقاد برخی از احزاب اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه اگر افراد می‌توانند در طرح سرا بیست نفر را معرفی کنند، چرا حزب نمی‌زنند، اظهار کرد:‌ در مورد برخى انتقادات بارها پاسخ داده شده است؛ به هیچ‌وجه شخصیت‌هاى حقیقى حاضر در شوراى عالى جایگاه یکسانى با احزاب ندارند و احزاب سه برابر اشخاص حقیقى مى‌توانند عضو وارد سامانه سرا کنند. 

سرمدی اضافه کرد: امیدوارم انتقادات از سر دلسوزى بیان شوند، نه از سر نگرانى از بین رفتن نقش لابى‌ها و  نقش پدر خوانده‌ها در تعیین لیست هاى انتخاباتى.

این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که با توجه به فاصله کمی که تا انتخابات داریم تاکنون چه اقدامی برای اجرایی شدن طرح سرا انجام داده شده و نتیجه آن چه بوده است؟، گفت:‌ در حال حاضر سامانه سرا آمادگى کامل دارد که به محض مشخص شدن اعضاى شوراى عالى در همه مناطق و استان‌ها، کار عضوگیرى را انجام دهد و مشکلى به لحاظ اجرایى براى این امر وجود ندارد.

وی‌ یادآور شد:‌ شوراى عالى پیشتر اجرای طرح‌سرا را تصویب کرده بود؛ البته در شرایط موجود و شرایط اجتماعى سیاسی پس از آبان‌ماه، کار مقداری سخت‌تر شده و اساسا گفت‌وگو از انتخابات، شنونده کمی در بین مخاطبان همیشگی اصلاحات دارد.

سرمدی تصریح کرد: مردم به حق دلزده و ناراحتند و این شرایط خوبی برای هیچ کنش سیاست‌ورزانه‌ای نیست. با این حال و در شرایطی که هنوز بدیل دیگری که رو به زندگی بهتر برای مردم داشته باشد را نمی‌بینیم، طبیعی است که ما هم نه اینکه با حس و حالی خوش، اما تلاش کنیم که سیاست‌ورزی را سر پا نگه داریم چرا که می‌دانیم خالی کردن عرصه می‌تواند به شرایطی بدتر از حال حاضر هم برسد. بنابراین در حال حاضر تصمیم بر اجراى طرح سرا به قوت خود باقى است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز