خبرگزاری کار ایران

گرمابی در گفت‌وگو با ایلنا:

در شرایط فعلی باید به شرکت‌های خرد و کوچک کمک کرد/ اثر منفی کرونا روی صنعت بیشتر خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۵۹۱

یک نماینده مجلس گفت: ویروس کرونا تاثیر خیلی منفی داشت و بازارها از همین الآن مشخص است که مشابه سال های قبل نیست و می‌توان گفت بدترین زمان از لحاظ اقتصادی برای کشور در اسفند بود که متاسفانه دچارش شدیم.

حمید گرمابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تاثیر شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد کشور گفت: بیماری ویروس کرونا بر روی کل دنیا تاثیر زیادی دارد و ارقام مختلفی گفته می‌شود که بر روی اقتصاد دنیا اثر دارد و باید دید کدام یک درست است. درباره اقتصاد ما در همین مدت دو هفته اخبارش رسیده و مشخص بود که تاثیر منفی دارد. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قسمت عمده‌ای از تجارت سال اغلب کارخانه‌ها، شرکت‌های تولیدی و توزیع کنندگان در اسفندماه است ولی ویروس کرونا تاثیر خیلی منفی داشت و بازارها از همین الآن مشخص است که مشابه سال‌های قبل نیست و می‌توان گفت بدترین زمان از لحاظ اقتصادی برای کشور در اسفند بود که متاسفانه دچارش شدیم.

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: تجارت‌ها در شرکت‌های خرد و کوچک به سختی می‌توانند خود را درمان کنند و باید به گونه‌ای به آنها کمک کرد. می‌توان برای انواع بدهی‌ها به سیستم دولتی مهلتی گذاشت تا بتوانند در سال آینده با رفع ویروس کرونا کارهایشان را به شرایط عادی برگردانند و اصطلاحا کمر راست کنند. 

نماینده مردم نیشابور در پاسخ به این سوال که با چه راهکارهایی می‌توانیم تاثیرات منفی این ویروس را بر دو حوزه کشاورزی و صنعت کنترل و محدود کنیم؟، گفت: به نظرم اثرش روی صنعت بیشتر خواهد بود چون صنعت محیطی است که با پرسنل بیشتری مواجه هستند و احتمال سرایت و واگیری بیشتر خواهد بود اما در کشاورزی این مشکل مقداری کمتر است؛ اگرچه بر آنها هم تاثیرات منفی دارد ولی در صنعت بیشتر است.

وی با اشاره به برخی راهکارها جهت کمک به برخی حوزه‌های اقتصادی کشور گفت: دولت در این شرایط با توجه به کمبود بودجه‌ای که هست خیلی دستش باز نیست که بتواند کمک قابل توجهی کند ولی می‌تواند مقداری تسهیلات بانکی را سخت نگیرد برای معوق‌ها، می‌توانند تا حدی معوقات مالیات را زمان دهد و می‌تواند بدهی به سیستم تامین اجتماعی را با یک فرصت زمانی از واحدهای تولیدی بگیرد.

گرمابی اظهار داشت: اگر بتوانند مشابه این کارها را انجام دهند و حداقل در سه تا شش ماه مطالبات دولت را از تولیدکنندگان و کشاورزان به تعویق بیاندازند می‌توانیم شرایط حساس فعلی را بگذرانیم. 

 نماینده مردم نیشابور درباره ضرورت کمک به اقشار ضعیف‌تر جامعه ازجمله پرداخت یارانه در این شرایط نیز گفت: با توجه به زمان کمی که هست اگر بتوانند این کار را کنند خوب است اما مشکل است. قطعا با این شرایط تعدادی از کارگرانی که روزمزد هستند وقتی کار تعطیل می‌شود برای مخارج زندگی خود با مشکل مواجه می‌شوند، در این شرایط شغل‌های مختلفی است که با کاهش قابل توجه نیرو و پرسنل مواجه می‌شوند و آنهایی که به صورت روزانه یا هفتگی به حقوقشان وابسته هستند، اگر بتوانند به آنان قبل از پایان سال کمک کنند قطعا می‌توانند به پشت سر گذاشتن شرایط بحرانی فعلی کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز