خبرگزاری کار ایران

کواکبیان:

باید به نمایندگان حق دفاع در برابر گزارش‌های خلاف واقع داده شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۷۴۳

نماینده مردم تهران اظهار داشت: جمعی از نمایندگان می‌گویند ما حرفی نداریم اگر شورای نگهبان ردصلاحیت کند، منتها شرایطی ایجاد شود که بتوانند از حقوق خود در برابر کسانی که گزارش خلاف داده‌اند، دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه بررسی دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات مصطفی کواکبیان نماینده تهران در موافقت با این طرح، گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید «الْمُؤْمِنُ أَعْظَمُ حُرْمَةً مِنَ الْکَعْبَه» و این نشان از حرمت بالای آبروی افراد دارد.

وی ادامه داد: دوستان من تایید صلاحیت شدم اما باید این نکته را به آقای امیرآبادی عرض کنم که شما در جایگاه هیات رییسه باید از حقوق نمایندگان دفاع کنید، اینجا هدف تضعیف شورای نگهبان نیست، ما برای تقویت شورای نگهبان آن را امضا کردیم و معتقدیم چرا این نهاد باید مورد اتهام و بی‌احترامی قرار گیرد؟

کواکبیان در ادامه اظهار داشت: مشخص است که این ۱۲ نفر نمی‌توانند ۶۰۰۰ پرونده را بررسی کنند و کار سختی است، یک اشکال هم به ما برمی‌گردد که در تصویب قانون انتخابات کم کاری کردیم و من بارها تذکر دادم.

وی در ادامه با اشاره به گزارش اخیر روزنامه کیهان، بیان داشت: وقتی کیهان می‌نویسد این ۷۵ نفر را بلافاصله باید به داداگاه معرفی کنید، آیا این‌ها نباید از خود دفاع کنند؟ وقتی در افکار عمومی گفته شد که این‌ها همه فساد مالی داشته‌اند با روایت امام صادق که در ابتدای صحبت اشاره کردم، جور در می‌آید؟ ما برای دفاع از حقوق انسانی که حق الناس است این طرح را امضا کردیم.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جمعی از نمایندگان می‌گویند ما حرفی نداریم اگر شورای نگهبان ردصلاحیت کند، منتها شرایطی ایجاد شود که بتوانند از حقوق خود در برابر کسانی که گزارش خلاف داده‌اند، دفاع کنند.

وی ادامه داد: یک سری گزارش‌های واهی غیر از گزارش‌های ۴ مرجع رسمی به شورای نگهبان داده شده است، شورای نگهبان هم بارها گفته است که مشارکت در انتخابات برای آن‌ها اهمیت ندارد و تنها قانون مهم است به همین دلیل گزارشات را لحاظ می‌کند. در نتیجه باید این حق ایجاد شود که افراد بتوانند از خود در برابر گزارش‌های غیرواقعی دفاع کنند.

کواکبیان در پایان گفت: اگر این گزارش‌ها درست و اتهام وارد بود، قوه قضاییه رسیدگی کند و اگر نبود با گزارش‌دهنده برخورد شود، چرا باید یک روزنامه گزارش بنویسد که همه ۷۵ نفر را به دادگاه معرفی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز