خبرگزاری کار ایران

با اقدامات و هماهنگی‌های انجام‌شده با وزارت خارجه عمان صورت گرفت؛

بازگشت شهروندان بحرینی جامانده در ایران به کشورشان

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۶۷۱

با اقدامات و هماهنگی‌های انجام‌شده با وزارت خارجه عمان، باقی شهروندان بحرینی که در پی شیوع کرونا مجبور به اقامت ناخواسته در ایران شده بودند، به کشورشان بازگشتند.

به گزارش ایلنا، با پیگیری‌های مکرر سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط و هماهنگی‌های انجام شده با وزارت خارجه سلطنت عمان و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مسافران و زوار بحرینی که در پی شیوع کرونا و لغو پروازها در ایران مانده بودند، به کشور خود بازگشتند. 

شهروندان بحرینی به دلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا و لغو پروازها، مجبور به اقامت طولانی در شهرهای مختلف ایران شده بودند که  با رایزنی‌های انجام شده و نقش مثبت عمان، سرانجام روند انتقال آن‌ها به بحرین در مدت کمتر از ۲ ماه انجام شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط، ضمن قدرردانی از سلطنت عمان و ارج نهادن به تلاش‌های این کشور برای کمک در حل مشکل بازگشت اتباع بحرینی به کشور خود، این اقدام را نمونه‌ای از اهتمام همیشگی عمان به ایفای نقش سازنده و اثربخش برای حل مشکلات و چالش‌ها در منطقه برشمرد. 
شایان ذکر است حدود ۲۰۰۰ نفر از شهروندان بحرینی در شهرهای مشهد، تهران، شیراز و لار با مشارکت برخی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، بحرینی و عمانی به کشور خود بازگشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز