خبرگزاری کار ایران

صالحی:

آیت‌الله صانعی سهم مؤثری در استقرار جمهوری اسلامی داشت

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۷۸۹

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حضرت آیت‌الله یوسف صانعی را تسلیت گفت و نوشت: ایشان از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و از پیشتازان نهضت اسلامی بودند و سهم مؤثری در استقرار جمهوری اسلامی ایفا کردند.

به گزارش ایلنا، در پیام شامگاه شنبه سیدعباس صالحی آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم بزرگوار و یار دیرین انقلاب اسلامی و امام راحل(ره)، مرحوم آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی موجب تألم و تأثر شد.

ایشان از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و از پیشتازان نهضت اسلامی بودند و در مراحل گوناگون آن، نقش ارزشمندی داشتند و با مسؤولیت های کلیدی تقنینی و قضایی، سهم مؤثری در استقرار جمهوری اسلامی ایفا کردند.

هم‌چنین دیدگاه‌های علمی و فقهی ایشان،فرصت‌های تازه گفت وگو را در افق‌های اجتهادی باز گشود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت ارتحال آن عالم مجاهد به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و علما و حوزه های علمیه، بیت معزز و شاگردان و علاقه‌مندان ایشان، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه و همنشینی با اولیاءالله و برای بازماندگان مکرم صبر و اجر مسألت دارم.

مرحوم آیت الله یوسف صانعی از مراجع تقلید که به دلیل شکستگی لگن و مچ دست در یکی از بیمارستان های قم بستری بود، در جریان انجام دیالیز در دو مرحله دچار ایست قلبی شد و در سن ۸۳ سالگی به دیدار حق شتافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز