خبرگزاری کار ایران

مجمع ایثارگران در اطلاعیه‌ای مطرح کرد؛

مراکز فقهی و فرهنگی آثار مرحوم آیت‌الله صانعی را به بحث و بررسی بگذارند

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۲۰۷

حزب مجمع ایثارگران درگذشت آیت الله صانعی را تسلیت گفت و از مراکز فقهی و فرهنگی خواست تا آثار آن مرحوم را به بحث و بررسی بگذارند.

به گزارش ایلنا، حزب مجمع ایثارگران در پیامی درگذشت آیت الله صانعی را تسلیت گفت که به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

فقیه نواندیش و مرجع خیراندیش به ملکوت اعلی پیوست.

مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ یوسف صانعی اعلی الله مقامه الشریف در سن ۸۳ سالگی و با سابقه ای طولانی در علم و مبارزه با ظلم و همراهی با مردم در طول عمر با برکت خود چه در قبل و چه در بعد از انقلاب، با یادگارهای متعددی در ارایه نگاه‌های نوین فقهی و آثار علمی و صدور فتواهایی در گره گشایی از معضلات عملی فردی و اجتماعی، دوستان و پیروان و شاگردان خود را ترک کرده و در جوار ایزد منان مأوی گزید.

آن مرحوم را می‌توان در زمره عالمانی مورد مطالعه قرار داد که گذشته از تکیه بر دو ثقل اکبر مورد تاکید وحی الهی(قرآن و عترت) در تمسک به ناموس الهی (عقل) نیز در راه هموارسازی پذیرش آگاهانه دین در میان مردمان عصر خود دانست.

آن مرحوم با بیش از پنجاه اثر فقهی و علمی، نگاهی نو را در عرصه دیدگاههای فردی و اجتماعی و حکومتی از کرسی فقه و فقاهت به ارمغان نهاده و راه را برای بکارگیری عقل در «فهم دیانت» و نیاز اجتماعی در «توسعه تدین» را در زمان و مکان انسان مدرن گسترش داد.

مجمع ایثارگران معتقد است آثار و میراث گرانقدر مرحوم آیت الله العظمی صانعی را مراکز فقهی و فرهنگی و دینی می‌توانند در قالب پروژه‌های تحقیقاتی و از منظر اجتهاد پویا، مبارزه با ظلم و ظالم، توسعه انسان محور با نگاه‌های فقهی، جایگاه ازادی از نگاه دینی، حقوق بشر، تساوی حقوق بانوان، جایگاه جوانان، جایگاه عرف در استنباط از دین، جامعه مدرن در اجتهاد فقهی و توسعه اختیار محور اندیشه دینی به بحث و بررسی بگذارند .

خدای منان روح بلند و آزاده آنمرحوم را با اولیاء الهی و شهیدان شاهد محشور نموده و راه نوین اجتهادی آن عزیز سفر کرده را بواسطه فضلای حوزه دین و فقاهت توسعه داده و پر رهرو بگرداند. مجمع ایثارگران این مصیبت را به بیت شریف صانعی و خانواده‌ شریف و بزرگوار آن مرحوم و بستگان داغدار و به همه یاران، شاگردان و ارادتمندان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق جل و علا برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می نماید

حزب مجمع ایثارگران

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز