خبرگزاری کار ایران

در نشست بررسی تأثیر انتخابات آمریکا بر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح شد؛

نمازی: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مذاکره با آمریکا را باید در دستور کار داشته باشد/کوچک‌زاده: ترامپ آمریکای بی‌روتوش و بایدن آمریکای بزک شده است

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۰۲۹

علی محمد نمازی و مهدی کوچک‌زاده در نشستی تأثیر انتخابات آمریکا بر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست بررسی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و ارتباط آن با انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، با حضور علی محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و مهدی کوچک‌زاده، فعال سیاسی نزدیک به جبهه پایداری به صورت آنلاین برگزار شد.

علی محمد نمازی در این نشست اظهار کرد: با انفجار ارتباطات اطلاعاتی که در دنیا صورت گرفته است، هیچ موضوعی مخفی نیست و مردم در جریان آخرین اخبار قرار می‌گیرند.

وی افزود: امور داخلی هر کشوری مربوط به خود آن کشور است، البته شاهد هستیم که این موضوع رعایت نمی‌شود و بر روابط دولت‌ها با یکدیگر و ارتباطات مجامع بین‌المللی تأثیرگذار است. از سوی دیگر سیاست خارجی هم می‌تواند بر روی مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تأثیرگذار باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: چهل سال است که ما با آمریکا کشمکش داریم و «جو بایدن» رییس جمهور منتخب مردم آمریکا نیز در شعارهای انتخاباتی خویش اعلام کرد که به برجام بازخواهد گشت. به نظر من فاصله موضع ترامپ ‌و بایدن بسیار زیاد است و ما امروز با کسی رو به رو هستیم که آمادگی گفت‌وگو و تفاهم را مطرح کرده است. البته در عمل نیز دولت اوباما ثابت کرد که به برجام پایبند است. بنابراین انتخاب بایدن بر روی تعاملات سیاست خارجی تاثیرگذار است و شخصی که قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را دارد باید این موضوع را در دستور کار خود داشته باشد.

نمازی گفت: به نظر می‌رسد دوره پیش‌رو، دوره همکاری است اما دوره ریاست جمهوری ترامپ، دوره کشمکش و برخورد بود. بر این اساس دستگاه دیپلماسی و دولت باید آماده بهره‌برداری از دوره همکاری باشند و چنین آمادگی را داشته باشند.

این نماینده مجلس ششم اظهار کرد:حکمرانی مناسب امروز مساله مهمی است؛ اگر نوع حکومت کره جنوبی و کره شمالی را در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که باید جمهوری اسلامی را به سمت کارایی بهتر و توانایی بیشتر ببریم.

وی افزود: کشورهایی که با سایر کشورها ارتباط ندارند، عقب مانده تر از کشورهای دیگر هستند و کشورهایی که می‌توانند با دیگران روابط داشته باشند، پیشرفته هستند.

نمازی گفت: امروز کشور گرفتار مصیبت‌های ناشی از تحریم است و هیچکس نمی‌تواند این موضوع را انکار کند. ما باید در جهت لغو این تحریم‌ها گام برداریم و تنها کسانی از لغو تحریم ناراضی هستند که کاسبی‌شان در گروی تحریم است. اگر تحریم‌ها لغو شود و پول‌های بلوکه شده بازگردد، اقتصاد کشور پیشرفت خواهد کرد و مردم راضی‌تر خواهند شد.

مهدی کوچک‌زاده هم در این نشست اظهار کرد: در لفاظی‌هایی که امروز شاهد آن هستیم اصلا به این پرداخته نشده است که آمریکا کیست؟ دعوای جمهوری اسلامی با افراد نبوده بلکه آنچه که مزاحمت ایجاد می‌کند، خوی استکباری است.

نماینده مجلس نهم ادامه داد: شاید عده‌ای بر این باور نباشند اما آمریکا در ذهن من کودتای ۲۸ مرداد، ۱۵ خرداد، پیروزی انقلاب اسلامی و واقعه طبس و جنگ ایران و عراق را تداعی می‌کند.

وی بیان کرد: امروز اصل انفجار دروغ است و بنیانگذاران رسانه‌های اجتماعی هدفشان گسترش دروغ بوده است. بسیاری از تحریم‌ها در زمان اوباما وضع شد، اوباما داعش را تاسیس کرد و به نظر من آمریکا ماهیتی دارد که با هیچ چیز نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

این فعال سیاسی اصولگرای نزدیک به جبهه پایداری ادامه داد: من معتقد نیستم که اوضاع امروز کشور اوضاع مطلوبی است اما تا وقتی انقلاب اسلامی، انقلابی است که از مظلومان دفاع می‌کند، مورد بغض و کینه استکبار است.

نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه ما امروز سرنوشت کشور را به یک مذاکره گره زده‌ایم، گفت: ترامپ آمریکای بی‌روتوش است اما بایدن و اوباما آمریکای بزک شده است و هر دو مجری سیاست‌های کشور آمریکا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز