خبرگزاری کار ایران

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

اظهارات برخی درباره تغییر پایتخت ناشی از ضعف مدیریت آنهاست

کد خبر : ۶۳۸۲۱

اطلاع رسانی اقدامات شهرداری تبلیغ غیر مستقیم کارآمدی اسلام است/شما را مدیری موفق می دانم/همانطور که از حضور روحانیون در فضاهای مختلف شهری بهره برده اید، با قدرت بیشتری از این امکان استفاده کنید تا حضور افراد دیندار در همه فضاها و اماکن برای مشورت و پاسخ گویی به شبهات فراهم شود.

شهرداری تهران در حوزه اطلاع رسانی و پیام رسانی فعالیت های گسترده ای انجام داده، اما به نظر می رسد در این حوزه باید اقدامات بیشتری را انجام دهید؛ امروز در دنیا حرف اول را اطلاع رسانی می زند، هرچه در این حوزه سرمایه گذاری کنید بجا و سزاوار است زیرا اطلاع رسانی این اقدامات، تبلیغ غیر مستقیم کارآمدی اسلام است.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار با دکتر محمد باقر قالیباف، با بیان مطلب فوق، ابراز داشتند: گزارشی که دادید بسیار تازگی داشت، هم در حوزه فعالیت های عمرانی و آبادانی و هم در حوزه فعالیت های فرهنگی کارهای بسیار خوبی انجام شده است؛ البته همانگونه که خود شما هم بارها اشاره کرده اید، انسان نباید نسبت به موفقیت های خود قانع شود، بلکه باید محیط وسیع تر و افق گسترده تری را در نظر گرفت تا رشد و موفقیت تداوم داشته باشد.

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه تاکید کردند: آنچه انجام داده اید در تاریخ می ماند و جمله کارهای مبارکی که انجام داده اید، باقیات و الصالحات شما است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین افزودند: من نسبت به این اقدامات نگاه دیگری هم دارم، اگرچه همه این فعالیت ها از نظر زیبایی و ظاهری بسیار خوب است، اما به شکل غیر مستقیم یک پیام قوی اسلامی هم دارد؛ وقتی جمهوری اسلامی نبود وضع تهران چگونه بود و امروز که نظام جمهوری اسلامی وجود دارد وضعیت تهران به کجا رسیده است؟ این نشان می دهد بر خلاف نگاه مغرضانه برخی که می گویند اسلام برای دنیا برنامه ندارد، دنیا و آخرت انسان در پناه اسلام آباد می شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه « آنچه شما انجام داده اید را تبلیغ غیر مستقیم نظام و اسلام می دانم»، گفت: هنگامی که افراد خارجی به تهران می آیند و ایران را می بینند حتما در مقایسه با کسانی که تهران را ندیده اند، نگاه متفاوتی نسبت به جمهوری اسلامی خواهند داشت، این افراد با دیدن این موفقیت ها می فهمند اسلام برای زندگی سالم مردم برنامه دارد و معلوم می شود شهرداری به معنای عمران و آبادانی شهر نیست، بلکه به معنای در نظر گرفتن سلامت جسمی و روحی مردم شهر است.

این مرجع عالیقدر جهان تشییع خاطر نشان ساختند: شاید بسیاری از اقداماتی که انجام داده اید در خارج از حیطه کار شهرداری بوده باشد، اما وقتی دیدید کارهای بر زمین مانده متولی ندارد و یا متولی آن به آن ها نمی پردازد، وارد میدان شدید و آن کار را بر عهده گرفتید که این کار بسیار خوبی است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی بیشتر اقدامات و خدمات شهرداری تهران، تصریح کردند: شهرداری تهران در حوزه اطلاع رسانی و پیام رسانی فعالیت های گسترده ای انجام داده، اما به نظر می رسد در این حوزه باید اقدامات بیشتری را انجام دهید؛ امروز در دنیا حرف اول را اطلاع رسانی می زند، هرچه در این حوزه سرمایه گذاری کنید بجا و سزاوار است زیرا اطلاع رسانی این اقدامات، تبلیغ غیر مستقیم کارآمدی اسلام است.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه تاکید کردند: گاهی ممکن است برخی از تنگ نظران به کارهای شما ایراد بگیرند و بگویند اصراف است؛ باید با اطلاع رسانی کاری کرد که بدانند کارهایی که انجام شده چه اثراتی برای تهران داشته است، چرا که تهران از نظر جغرافیای طبیعی بسته است و زود از نظر آلودگی هوا به مرحله هشدار می رسد،باید مراکزی برای تنفس شهر باشد بنابر این باید بدانند چه اقداماتی برای آن انجام شده تا مردم سالم زندگی کنند.

این مرجع تقلید به معضل آلودگی هوای تهران اشاره و تصریح کردند: پیشنهاد می کنم درباره تهران فکری اساسی شود تا این شهر از بن بست آلودگی هوا خارج شود؛ این حرف هایی که برخی می زنند که باید پایتخت را عوض کنیم، دلیل بر ضعف آن ها و ضعف مدیریت آن ها است. باید خبرگان بیایند، برنامه ریزی کنند، الگو های جهانی را ببینند و بتوانند راهکاری برای این کار پیدا کنند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی همچنین افزودند: در رابطه با مسایل فرهنگی نیز دشمن و به یک معنا افراد بی بند و بار، دائما در حال آلوده کردن فضای مجازی هستند و به واسطه سایت ها، شبکه ها و حتی از طریق موبایل در حال سم پاشی بر افکار عمومی هستند؛ بنابر این ما هم باید حرکت خودمان را قوی تر کنیم، باید وارد میدان شویم و این اقدامات را خنثی کنیم.

ایشان یادآور شدند: در این حوزه باید طبق قاعده میسور در فقه، عمل کنیم؛ یعنی آنچه را که در توان است انجام دهیم و به بهانه اینکه نمی توانیم، نباید حضور خود را متوقف کنیم. این قاعده در مسایل اخلاقی هم حاکم است و تا جایی که می توانیم باید زمینه امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کنیم. همانطور که از حضور روحانیون در فضاهای مختلف شهری بهره برده اید، با قدرت بیشتری از این امکان استفاده کنید تا حضور افراد دیندار در همه فضاها و اماکن برای مشورت و پاسخ گویی به شبهات فراهم شود.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان خطاب به دکتر قالیباف، گفتند: برای شما دعا می کنم، شما را مدیر موفقی می دانم و امیدوارم خداوند توفیق بیشتری برای خدمت به شما بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز